دسترسی به حسابهای بانکی ایران از طریق fatf نوعی از دزدی است

به نقل از آوای مهران ، جایداری از شهروندان مهران در پاسخ به این سووال که آیا دوست دارید کسی به حساب شما سرک بکشند و اگر خارجی ها بخوان سرک بکشن و دولت هم اجازه بده شما راضی هستی گفت: اصلا برایم قابل قبول نیست که کسی به حساب شخصی ام سرک بکشه.

وی ادامه داد: این چور کارها یک نوع دزدی به حساب میاد زیرا که معتقدم اطلاعات شخصی هر شخصی به اون فرد تعلق دارد.

جایداری در خصوص پیوستن ایران به fatf گفت: هر جند پیوستن به fatf در ظاهر یعنی اتحادیه بین المللی مبارزه با پول شویی اما چون دشمنان انقلاب بر آن نظارت دارند دزدی در اطلاعات بانکی کشورمان انجام می گیرد.

درویشی یکی دیگر از شهروندان مهرانی نیز معتقد است: هرکسی برای خودش اطلاعات شخصی دارد و از آن محافظت میکند و حسابهای بانکی نیز از مهمترین اطلاعات افراد است.

وی ادامه داد: فرق نمی کند شخص یا کشور باشد اطلاعات شخصی محرمانه است و کسی حق ندارد به بهانه های واهی وارد حریم خصوصی افراد شود.

این شهروندان مهرانی افزود: به نظر من پیوستن ایران به fatf نوعی ساده لوحی به شمار می رود که دشمن را دست کم گرفته ایم.

ویسی شهروند مهرانی نیز معتقد است : در اسلام تجسس حرام است و فقهای عزیز ما به استناد آیه ۱۲ سوره حجرات و احادیث متعدد دیگر، تجسس را حرام و گناه می دانند.

وی افزود: اینکه بدون اجازه فرد کسی به حساب افراد سرک بکشند یک نوع تجسس به شمار می رود چه داخلی باشد و چه اینکه خارجی باشد.

ویسی اظهار کرد: توافق بانک مرکزی با کارگروه اقدام مالی که به نظر می رسد از نوع یک توافق بد برای کشور باشد و باعث می شود دشمنان از حسابهای بانکی ما اطلاع پیدا کنند که بسیار برای کشور خطرناک و زمینه بهانه جویی دشمنان علیه کشور را به راحتی فراهم می کند.

زارعی نیز از شهروندان مهرانی می گوید : همیشه در حفظ اطلاعات شخصی و محرمانه خود تلاش کردم و این اطلاعات بانکی از نظر بنده حریم خصوصی افراد است که کسی حق ورود به آنها بدون اجازه خود شخص ندارد.

وی افزود: پیوستن ایران به fatf که در ظاهر برای پولشویی است اما در نتیجه ی این توافق پنهان، اطلاعات بانکی و تراکنش‌های بانکی مردم ما به دست بیگانگان می افتد در نتیجه خسارت محض برای کشور از جیب ملت ایران خواهد بود و محور مقاومت که همه چشم و دلش با ایران است با مشکل مواجه شود .

شوهانزاده نیز همچون سایر شهروندان مهران بر این نکته تاکید دارد که حساب های شخصی افراد را نمی توان رصد کرد و گفت: حساب بانکی هرشخصی برای ان فرد بسیار با اهمیت است.

وی افزود: ملت ما اجازه نمی دهند اطلاعات بانکی خود به دست آمریکای جنایتکار و اسرائل غاصب با اجرای برجام و fatf بیافتد زیرا که دشمنان با این کار و نقشه خود بتدریج خواستار بی ثباتی و عزل ملت های مظلوم جهان از دولت و ملت  خواهند شد .

نوری شهروند مهرانی نیز می گوید انقلاب اسلامی ما بر پایه اسلام ناب محمدی بنا شده است و پیوستن ما به fatf  که نتیجه ای جز تضعیف مسلمانان منطقه ندارد با سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند "اسلام ناب محمدی اسلام حمایت از ضعفا و پابرهنگان و محرومان و اسلام دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان است"؛تناقض آشکار دارد.

وی اظهار کرد:در قضیه پیوستن ما به fatf  عوامل خارجی و دشمنان در این زمینه به دنبال این هستند که ایران را متهم به پولشویی کنند و از این شیوه برای متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم خواهند پرداخت در صورتی که خودشان از بزرگترین حامیان و به‌وجود آورندگان گروه‌های تروریستی مثل داعش هستند.