تخصیص 76 میلیارد و 760 میلیون ریال برای مسکن مددجویان کمیته امداد همدان

به نقل از رودآور، «محمود فیضی» با بیان اینکه به منظور رسیدگی به مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد مبلغ 76 میلیارد و 760 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است، گفت: تاکنون به ساخت، خرید و تعمیر 473 واحد مسکن شهری و روستایی مددجویان استان همدان کمک شده است.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه های اساسی کمیته امداد تأمین مسکن برای نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد است که در این راستا برای ساخت و خرید مسکن، تعمیر و تجهیز به مددجویان کمک رسانی می شود.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان افزود: در این راستا با هدف رسیدگی و حل مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد مبلغ 76 میلیارد و 760 میلیون ریال در بودجه سال 95 به این استان اختصاص یافته است.

فیضی عنوان کرد: از این میزان مبلغ پیش بینی شده در بودجه امسال 27 میلیارد ریال برای کمک به خرید و ساخت مسکن مددجویان شهری، 23 میلیارد ریال برای کمک به تکمیل مسکن مددجویان روستائی و 20.8 میلیارد ریال برای تعمیر مسکن مددجویان پیش ‎بینی شده است.

وی گفت: همچنین به منظور تکمیل و بهره برداری از ساختمان های نیمه تمام مددجویان شهری و روستائی نیز مبلغ 5.6 میلیارد ریال و برای ساخت مسکن برای مددجویان متقاضی بازگشت از شهر به روستا 360 میلیون ریال تخصیص یافته است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تصریح کرد: با توجه به سرد سیر بودن استان همدان و لزوم انجام خدمات عمرانی در نیمه نخست سال، تاکنون حدود 60 درصد از اعتبارات دولتی محقق شده است.

فیضی عنوان کرد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون برای تکمیل 110 واحد مسکن مددجویان روستائی، ساخت و خرید 77 واحد مسکن مددجویان شهری و تعمیر و مرمت 286 واحد مسکونی مددجویی کمک شده است.

وی افزود: 50 درصد اعتبارات صرف شده برای عملیات عمرانی مسکن مددجویان از محل کمک های خیران و نیکوکاران و مابقی نیز از کمک های دولتی تأمین شده است.