حاج قاسم در شن زارها مشورت می دهد و در صحرا استراحت می کند

خالد الملا درباره سردار سلیمانی گفت : متاسفانه برخی(عراقی‌ها) دوگانه عمل می‌کنند،‌آنها در خفا و پنهانی آرزوی دیدار با آقای قاسم سلیمانی را در سر می‌پرورانند،‌ولی در ظاهر و علنا به همراه رسانه‌هایشان به وی حمله می‌کنند و مورد هجمه قرار می‌‌دهند، آنها به خوبی می‌دانند که حاج قاسم سلیمانی، کشورش را ترک کرد و در شن‌زارها و صحراها مشغول مشورت دهی به عراقی‌ها در نبرد با تروریسم شده و بر روی خاک صحراها استراحت می‌کند.

وی تاکید کرد: او(سردار سلیمانی) مرد بسیار بزرگی است که با هدف حمایت از اسلام و مسلمانان به عراق آمده و به سوریه هم می‌رود. حاج قاسم سلیمانی هرگز به دنبال حکومت بر عراق و در جست‌وجوی مقام و منصب نیست،‌به شما اعلام می‌کنم که حاج قاسم هیچ یک از رهبران شیعی عراق را تحت فشار قرار نمی‌دهد و وی هیچ شیوه‌‌ای برای اعمال فشار ندارد، من این مسائل(ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی) را از برخی رهبران شیعی شنیدم که می‌گفتند حاج قاسم در مسائل عراق دخالت نمی‌کند و صرفا برای مشاوره دادن آمده است. نقش حاج قاسم فراتر از مسئله مستشاری نیست، او نقش مستشاری دارد،‌همانطور که من اکنون مشاوره می‌دهم.

شیخ الملا افزود: هنگام که داعش در آستانه ورود به اربیل(شهری در شمال عراق) بود و  تنها چند کیلومتر با این شهر فاصله داشت،‌برادران کُرد ما از برادران ایرانی درخواست کمک کردند که در راس هیئت ایرانی، حاج قاسم قرار داشت. آیا حاج قاسم از خاک کشورش دفاع کرد یا خاک اربیل که بخشی از عراق است؟ کافی است این همه فریبکاری رسانه‌ای(اشاره به هجمه رسانه‌های معاند علیه سردار سلیمانی و ایران) . کسانی که از سیاست حرف می‌زنند، اگر واقعا سیاست را درست می‌فهمیدند، می‌دانستند که عراق باثبات به نفع ایران است. از این‌ها باید پرسید آیا سقوط بغداد و اشغال آن به دست داعش به نفع ایران است یا این‌که وجود دولت عراق در بغداد به نفع ایران است؟ این ایران بود که شورای حکومت انتقالی را حتی در سایه حضور نظامیان بیگانه به رسمیت شناخت و دولت‌های علاوی، الجعفری و المالکی را به رسمیت شناخت،‌می‌دانید چرا؟ برای این‌که ایران می‌خواست بگوید که با وجود اشغالگران، کسانی هستند که می‌توان با آنها گفت‌وگو کرد(یعنی دولتمردان عراقی). وقتی ایرانی‌ها به عراق می‌آمدند با نخست وزیر عراق گفت‌وگو می‌کردند نه اشغالگران.