«سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق شب گذشته در منطقه الکراده بغداد که هفته گذشته هدف حمله انتحاری داعش قرار گرفت حضور پیدا کرد و از نزدیک محل انفجار را بررسی کرد.

وی که با ظاهری متفاوت در این مکان حضور پیدا کرده بود مورد استقبال هزاران نفر از مردم داغدار الکراده قرار گرفت.

رهبر جریان صدر پس از بازدید از محل انفجار الکراده و دیدار با خانواده‌های شهدا و مفقودین این انفجار تاکید کرد تروریسم و فساد دو مشکل اساسی عراق است.

مقتدی صدر که مردم عراق را به برگزاری تظاهرات بزرگ در روز جمعه به منظور مبارزه با فساد و افراد فاسد دعوت کرده تاکید کرد من از افراد مخلص و افرادی که به مساله عراق و طرح اصلاح طلبانه ایمان دارند می خواهم که با تمامی رویکردهای مدنی و اسلامی شان و دیگر رویکردها برای برگزاری تظاهراتی بزرگ همکاری کنند تا خون عراقی‌ها که در نقاط مختلف کشور به ویژه در کراده ریخته شد و به هدر نرود و فساد و ظلم از ما برداشته شود.

در اثر حمله تروریستی یکشنبه گذشته مقابل مجتمع تجاری هادی سنتر در الکراده بغداد٬ ۲۹۰ نفر شهید و ۱۸۰ تن دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

پزشکی قانونی عراق روز گذشته اعلام داد که در اثر شدت انفجار و آسیب دیدگی شدید اجساد انفجار الکراده، هنوز ۲۰۹ جسد در سردخانه مرکز تشخیص هویت برای شناسایی و تحویل به خانواده‌های آن‌ها وجود دارد.

این مرکز افزود که از ۴۰۰ نفر تست DNA برای شناسایی اجساد گرفته شده است.

براساس این گزارش، تاکنون۱۸۵ خانواده برای تحویل گرفتن اجساد نزدیکان خود به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند و برخی خانواده‌ها دو یا سه نفر از نزدیکان خود را از دست داده‌اند.

پزشکی قانونی عراق اعلام کرده است که روند شناسایی اشخاص دست کم سه هفته به طول خواهد انجامید.