مرد میانسالی که با حقوق ازکارافتادگی تامین اجتماعی، معاش سه دختر مجرد و همسرش را تامین می‌کرد؛ به خاطر برخی مشکلات مجبور می‌شود از محل سکونت قبلی خود در خرم‌آباد به کرج مهاجرت کند. 

این خانواده پس از زحمت‌های فراوان، در یکی از شهرک‌های اقماری نزدیک کرج ساکن می‌شوند اما اگر می‌دانستند دقیقاً سه روز پس از سکونت در خانه جدید مشکلی برایشان پیش می‌آید که بیشتر در فیلم‌ها و سریال‌ها وجود دارد؛ هرگز مهاجرت نمی‌کردند.

سه روز از سکونت خانواده مرد میانسال در خانه جدید گذشته بود که پسر جوان همسایه در یک روز بارانی به پشت بام می‌رود تا مشکل بوجود آمده برای لوله گازشان را بررسی کند اما همینکه لوله گاز را لمس می‌کند؛ دچار برق گرفتگی می‌شود و فوت می‌کند.

پس از فوت پسر همسایه که سرپرستی پدر و مادر مریض و خواهرانش را بر عهده داشت، کارشناسان در بررسی‌های خود علت برق‌گرفتگی را اتصال سیم برق خانه همسایه با لوله‌گاز تشخیص می‌دهند؛ آن هم خانه‌ای که دقیقاً سه روز است، مرد میانسال به همراه خانواده‌اش در آنجا ساکن شده‌اند.

با تشخیص کارشناسان و گزارش نیروی انتظامی برای مرد نگون‌بخت داستان ما پرونده تشکیل می‌شود و دادگاه مرد را که با حقوق ازکارافتادگی تامین اجتماعی زندگی می‌گذراند، به پرداخت 190 میلیون تومان دیه محکوم می‌کند؛ دیه‌ای که از عهده مرد و خانواده‌اش خارج بود و همین مسئله باعث می‌شود او 31 شهریور سال گذشته راهی زندان شود.

«م.م» که حالا پشت میله‌های زندان است و دختران و همسرش را به امان خدا سپرده، تاکنون توانسته 50 میلیون تومان از خانواده متوفی گذشت بگیرد و مقداری نیز وام دست و پا کند اما هنوز 100 میلیون تومان بدهکار است که از این مقدار نیز قرار شده 50 میلیون تومان را ستاد دیه پرداخت کند اما باز هم 50 میلیون تومان دیگر باقی می‌ماند. از طرف دیگر خانواده متوفی واقعاً به این دیه نیاز دارند زیرا پدر خانواده ازکارافتاده و به بیماری اعصاب و روان مبتلاست و مادر نیز باید مرتب کلیه‌هایش را دیالیز کند.

به گزارش تسنیم، خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.