ملکه رنجبر در موزه سینما چه گفت؟

ملکه رنجبر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با حضور در موزه سینما، از غرفه مربوط به خود که دربرگیرنده جوایز و وسایل شخصی این هنرمند است، دیدن کرد.

در این بازدید محمد حیدری مدیرعامل موزه سینما ملکه رنجبر را همراهی کرد و این بازیگر با مرور خاطرات خود درباره مسائل مختلف مربوط به هنرمندان صحبت کرد.

ملکه رنجبر بازیگری است که بازی در بیش از 20 فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد.

این بازیگر در بیان خاطرات خود تاکید کرد: خاستگاه من تئاتر است و در خانواده‌ای هنر دوست به دنیا آمده‌ام و همیشه علاقه داشتم روی صحنه تئاتر بازی کنم، ولی به دلیل کمبود بازیگر در سینما، گاهی قبول می‌کردم که در فیلم‌های سینمایی نیز بازی کنم.

رنجبر در فیلم‌هایی چون «بانی چاو» به کارگردانی احمدرضا گرشاسبی، «مرد بارانی» و «نان، عشق و موتور 1000» ساخته ابوالحسن داودی، «از ما بهتران» به کارگردانی مهرداد فرید و گناهکاران ساخته فرامرز قریبیان و... بازی کرده است. اما معتقد است نقشی که در مجموعه تلویزیونی «زیر آسمان شهر» بازی کرده تاثیر بسیاری در شناساندن وی به مردم داشته است.

این بازیگر هنگام بازدید از غرفه خود گفت: مجموع وسایل و افتخارهای سینمایی که کسب کرده‌ام به درخواست و البته همت عزت الله انتظامی به این موزه آورده شده است و خوشحالم بخشی از حضورم در عرصه فرهنگ و هنر در این غرفه، در معرض دید تماشاگران موزه سینما قرار گرفته است.

ملکه رنجبر در ادامه صحبت‌های خود از شایعاتی که هر چند وقت یکبار درباره درگذشت هنرمندان در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود گله کرد و یادآور شد: متاسفانه هر چند وقت یکبار می‌شنویم که یکی از دوستان و همکاران سینمایی و یا تلویزیونی به رحمت خدا رفته است ولی بعد از پرس‌وجوهایی که می‌کنیم، متوجه می‌شویم خبر درگذشت دوستان هنرمند شایعه بوده است. نشر چنین اخباری حرکتی غیر انسانی و بازی کردن با احساسات و عواطف مردم و هنرمندان است.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: از رسانه‌ها برای انتشار چنین اخباری گله‌مند هستم. تحمل شنیدن خبر رفتن هریک از هنرمندان برای ما پیشکسوتان سخت و دردآور است و زمانی که با شایعه‌هایی از این دست مواجه می‌شویم، امید به زندگی و زنده بودن در افرادی مثل من کم رنگ می‌شود. خواهش می‌کنم رسانه‌ها از انتشار اخباری از این دست که در حد شنیده و شایعه است خودداری کنند.

غرفه مربوط به ملکه رنجبر در تالار معاصران موزه سینما قرار دارد. در این غرفه علاوه بر جوایز و لوح‌های سپاس ملکه رنجبر، آثاری از عبادالله رنجبر پدر این بازیگر به عنوان یکی از کارگردان‌های قدیمی عرصه تئاتر نیز وجود دارد.

 لوح تقدیر اولین جشن بازیگران سینمای ایران، لوح تقدیر بنیاد سینمایی فارابی، لوح تقدیر دومین جشنواره فیلم کوتاه حسنات و ... از جمله جوایز و اهدایی‌های ملکه رنجبر است که در موزه سینما به امانت نگهداری می‌شود.