"راس کِمپ،" بازیگر و خبرنگار 51 ساله انگلیسی، برای تهیه گزارش از جنایات تروریست‌های داعش به مبارزان کُرد ملحق شده بود. این گزارشگر اروپایی دارای چهره‌ای شناخته شده است و تروریست‌ها تلاش زیادی می‌کنند وی را به قتل رسانده و مانع از ادامه کار خبری او شوند.

 

شلیک مستقیم داعش به سمت خبرنگار انگلیسی+ تصاویر

 

زمانیکه راس کمپ در بخشی از دلتای فرات که در سوریه جریان دارد، داخل یک سنگر کمین کرده بود، با شلیک مستقیم یک گلوله از جانب تروریست‌ها مواجه می‌شود. گلوله عناصر داعش از کنار گوش این خبرنگار عبور کرد و پس از برخورد با دیوار کمانه کرد. این گلوله از فاصله 300 متری شلیک شد و نشان می‌دهد راس کمپ تا چه اندازه به خط مقدم جبهه در نبرد با تروریست‌ها نزدیک شده بود.

 

راس کمپ از این حادثه جان سالم به در برد و در توصیف آن گفت: ما حقیقتا زیر آتش مداوم تروریست‌ها قرار داشتیم. در حال تهیه مستند جدیدی برای شبکه اسکای 1 بودم که ناگهان فشار هوای شدیدی را کنار گوش خود احساس کردم. بادی که به دلیل سرعت زیاد گلوله ایجاد شده بود را به خوبی احساس کردم.

 

شلیک مستقیم داعش به سمت خبرنگار انگلیسی+ تصاویر

 

زمانیکه از راس کمپ درمورد خطرات کارش پرسیده شد پاسخ داد: این حرفه و شغل من است. وقتی به خط مقدم جنگ می‌روید باید هر لحظه در انتظار هدف قرار گرفتن از سوی طرف مخالف باشد. به عقیده من تروریست‌ها با آگاهی کامل به سمت من و تیم فیلمبرداری شلیک کردند. آنها می‌دانستند ما غربی هستیم و احتمالا از نوع کار خبری ما مطلع شده بودند. 

 

شلیک مستقیم داعش به سمت خبرنگار انگلیسی+ تصاویر

 

راس کمپ یک خبرنگار جسور و نترس است. وی در سال 2014 نیز هنگامیکه برای تهیه یک مستند جنگی به گینه نو سفر کرده بود با گروه‌های شورشی مسلح رو در رو بود. 

 

شلیک مستقیم داعش به سمت خبرنگار انگلیسی+ تصاویر