ترس از موشکهای ایران خرج ما را زیاد کرده

مدیرعامل شرکت ریتیون، یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات نظامی در آمریکا، مدعی شد افزایش حملات هوایی ضد داعش و همچنین بالا رفتن نگرانی ها درخصوص موشک های دوربرد ایران، درآمد این شرکت را افزایش داده است.

 
توماس ای. کندی، مدیرعامل اجرایی این شرکت، اظهار کرد درآمد شرکت ریتیون در سال جاری نسبت به سال گذشته 1.1 میلیارد دلار افزایش داشته است. وی افزود: بخش عمده ای از این افزایش درآمد مربوط به رشد تعداد موشک های ایرانی و ترس از آنهاست.
 
سامانه های دفاع در برابر موشک، موشک های هوا به هوا و موشک های هوا به زمین در فهرست کالاهای پرفروش و محبوب این شرکت قرار دارند.
 
متحدان آمریکا در خاورمیانه با نگرانی از رشد صنعت موشکی ایران، به خرید این سامانه های دفاعی اقدام می کنند.
 
کندی گفت: «ناآرامی ها در منطقه خاورمیانه تقاضا برای خرید سلاح را افزایش داده است. همچنین ترس از موشک های بالستیک ایرانی، میزان تقاضا برای خرید تسلیحات دفاعی را بالا برده است.» وی در ادامه افزود: تاکنون با این میزان تقاضا از کشورهای خارجی مواجه نشده بودیم؛ اما خوشبختانه تا به حال توانسته ایم پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشیم.
 
این شرکت در عرصه امنیت سایبری نیز تجهیزاتی را عرضه کرده است. کندی اظهار کرد: «شرکت ریتیون در کمتر از یک سال، 600 میلیون درآمد حاصل از فروش تجهیزات سایبری داشته است.»