لایحه موافقتنامه پاریس تصویب شد/بررسی مصوبات جدید شورای حقوق و دستمزد

هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست روحانی، رئیس‌ جمهور به منظور ساماندهی وضعیت حقوق و مزایا در سطح کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی به بررسی مصوبات جدید شورای حقوق و دستمزد پرداخت.

سپس لایحه موافقتنامه پاریس به تصویب اعضای دولت رسید. این موافقتنامه که در قالب کنوانسیون تغییر اقلیم تنظیم شده، حاوی یک برنامه جهانی برای مقابله با روند تغییرات آب و هوا، نگهداری افزایش میانگین دمای جهان به زیر 2 سانتیگراد و افزایش توانایی جوامع به انطباق و سازگاری با عوارض نامطلوب تغییر اقلیم است.

لازم به ذکر است تاکنون 178 کشور جهان به جمع امضاء کنندگان این موافقتنامه پیوسته‌اند.

در ادامه این جلسه، روحانی با تقدیر از خدمات الهام امین‌زاده و آرزوی موفقیت و مسئولیت جدید، اظهار داشت: حقوق شهروندی از برنامه‌های رئیس‌ جمهور و سیاست‌های مهم دولت بوده که از ابتدا با علاقه‌مندی و باور ایشان پیگیری شده است و برای تبیین و تشریح آن در سطح دستگاه‌های اجرایی و نهادهای آموزشی نیازمند یک دستیار اجرایی بود و این مسئولیت به ایشان واگذار شد تا با فرصت بیشتر در جهت آشنایی هر چه بیشتر مردم با حقوقشان اقدام کنند. آشنایی مردم با حقوقشان موجب عزتمندی بیشتر آنان و هم کاستن از تبلیغات بی‌اساس خواهد بود.

رئیس‌ جمهور با اعلام انتصاب حجت‌الاسلام انصاری به عنوان معاون حقوقی، تصریح کرد که با حضور ایشان روح تازه‌ای در این قسمت ایجاد شده و لوایح مهمی که در زمینه شفافیت و تصمیم‌گیری ذی‌نفعان در دستور است، تهیه و ارایه شود.

روحانی همچنین حسینعلی امیری را با توجه به تجربیات وی در شورای نگهبان و تعامل با مجلس شورای اسلامی گزینه مناسبی برای توسعه تعاملات دولت با مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و کلیه معاونان امور مجلس دستگاه‌های اجرایی را به هماهنگی با ایشان توصیه کرد.