آتش در ارتفاعات شهرستان سپیدان مهار شد

به نقل از مارگون، مشتاقی مسئول مدیریت بحران شهرستان سپیدان در گفتگو باخبرنگار مارگون گفت: آتش سوزی ارتفاعات خلار شهرستان سپیدان که از  سه شنبه 22 تیرماه آغاز شده بود دیروز ساعت14 مهار شد .

مشتاقی با بیان اینکه برای مهار آتش از یک فروند هواپیمای آب پاش استفاده شده است ، افزود: بیش از 400 نفر از سربازان پادگان شهید بهشتی بیضا، تیپ 37 زرهی شیراز و نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر، منابع طبیعی شهرستان واستان، سپاه وبسیج ،شهرداری شیراز، اداره راه، نیروهای نظامی وانتظامی، تیپ 55 هوابرد، شهرداری شیراز و مردم برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.

مسئول مدیریت بحران شهرستان سپیدان گفت: این آتش سوزی که از سه شنبه به جنگلها و مراتع خلار از توابع شهرستان سپیدان خسارتی وارد کرده بود ،  با تلاش شبانه روزی عصر چهارشنبه23 تیرماه با حضور نیروهای مختلف امدای ونظامی و مردمی مهار شد

وی گفت : این حادثه به علت سهل انگاری در دامنه کوه رخ داده و میزان خسارت هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است.

مشتاقی خاطرنشان کرد: پس از اطلاع از آتش‌سوزی، نیروهای امدادی ومردمی در صحنه آتش‌سوزی حضور یافتند و اقدام به خاموش کردن آتش‌سوزی کردند.

وی عنوان کرد: نیروهای امدادی ومردمی ونظامی پس از 20 ساعت و در ساعت 14چهارشنبه 23 تیرماه اقدام به خاموش کردن آتش‌سوزی در این منطقه به طور کامل شدند.

میزان خسارت وارده و عوامل ایجاد حریق از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.مناطق یادشده که یک منطقه پردرخت با پوشش گیاهی مناسب است به علتی نامشخص دچارحریق شدند.

 وی از تلاش ها و پیگیری های مردم و سایر مسئولان ونیروهای امدادی ونظامی وانتظامی که در آتش سوزی نهایت تعامل و همکاری با ستادبحران شهرستان داشتندتقدیر کرد و افزود:  حضور به موقع وبسیج نیروها و جوامع محلی نقش بسزایی برای اطفای حریق در جنگلها و مراتع ایفا نمودند.

 مشتاقی اظهار داشت: متاسفانه در این فصل آتش سوزی ، خسارت زیادی به منابع طبیعی و جنگلهای شهرستان وارد شد.که به علت کوهستانی بودن منطقه میزان وشدت خسارت وارده در دست بررسی است .

وی افزود: مردم باید در این راستا همکاری و دقت لازم را داشته باشند که یک سهل انگاری منجر به آتش سوزی عظیم جنگلها می شود.

مسئول مدیریت بحران شهرستان سپیدان بیان داشت: مردم وگردشگران باید به حفاظت از منابع طبیعی و طبیعت اطراف خود توجه بیشتری داشته باشند چرا که این نعمتهای خدادادی امانتی برای نسلهای آینده هستند.