سرهنگ محمود قاسمی اظهار داشت: دیروز یک مرد و زن جوان در ساحل امیرآباد لاهیجان و خارج از طرح سالم‌سازی دریا به‌دلیل عدم آشنایی با فنون شنا و عدم توجه به تابلوهای اخطار نصب شده در ساحل این منطقه با ورود به دریا دچار سانحه شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان افزود: شامگاه روز گذشته و پس از ساعت‌ها تلاش نیروهای بومی، صیادان، نیروهای نجات غریق و هلال احمر توانستیم جنازه دختر جوان را از آب دریا بیرون بکشیم و جنازه دیگر غریق این حادثه دلخراش امروز صبح از آب بیرون کشیده شد.

رضا مهدوی نیز به خبرنگار تسنیم درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: ساعت 16 عصر روز گذشته یک خانم 22 ساله به‌ نام (ش-ر) اهل لاهیجان و یک مرد 25 ساله به‌ نام (م-و) اهل تهران به‌علت شنا در منطقه ممنوعه دچار حادثه شدند.

بخشدار رودبنه شهرستان لاهیجان افزود: شب گذشته پس از تلاش‌های انجام شده، خانم غرق شده از آب بیرون کشیده اما با بررسی‌های پزشکی و قانونی فاقد هرگونه علائم حیاتی تشخیص داده شد لذا جنازه وی تحویل پزشکی قانونی لاهیجان شد.

وی با بیان اینکه شنا در منطقه خطرآفرین و مکانی که فاقد طرح سالم‌سازی دریا بود باعث این حادثه دلخراش شد افزود: این منطقه به‌دلیل ممنوع بودن شنا با تابلوهای اخطار مشخص و تفکیک شده است.

مهدوی افزود: تدابیر لازم جهت کاوش و یافتن جنازه غریق دیگر این حادثه  تا صبح امروز ادامه داشت که سرانجام با حضور غواص از بندرانزلی و تیم غریق نجات منطقه، جنازه مرد جوان نیز از آب گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روستای امیرآباد جزء دهستان شیرجوپشت بخش رودبنه شهرستان لاهیجان است که در فاصله 30 کیلومتری مرکز شهر لاهیجان قرار دارد.

سال گذشته نیز شنا در همین منطقه جان یک دختر نوجوان 14 ساله و یک پسر 22 ساله را گرفت.

تعداد افراد غرق شده در سواحل گیلان از اول خردادماه امسال تاکنون به 9 نفر رسید که 4 نفر در شهرستان رودسر، 2 نفر در شهرستان لاهیجان و 3 نفر در شهرستان بندرانزلی دچار حادثه شدند.