به گزارش فارس،معاون استاندار و فرماندار سبزوار عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.
قاسم شعبانی عطار افزود: خدمت به خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان وظیفه دینی، اخلاقی و شرعی است و باید فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم گسترش پیدا کند.
وی اظهار داشت: فضای شهرستان سبزار متغییر با سال‌های قبل می‌باشد و تصاویر شهدای گرانقدر در ورودی‌ها، ‌خروجی‌ها و میادین شهر نصب شده و این باید به‌عنوان یک فرهنگ در همه شهرها و بخش‌ها رواج پیدا کند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با خون شهدا بیمه شد و ما برای آزادی و استقلال کشورمان بهای سنگینی را پرداخت کردیم و امروز به برکت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی الگویی برای جهانیان شده است.
شعبانی با اشاره به نواخته شدن زنگ جشن عاطفه ها در سبزوار و همزمان در سراسر کشور تصریح کرد: برگزاری چنین جشن‌ها و آیین‌هائی می‌تواند فرصت مناسبی برای به منصه ظهور گذاردن جلوه‌های بی‌نظیری از حس نوع دوستی و نیکوکاری مردم کشورمان در کمک به محرومین و دانش آموزان مستضعف باشد.
وی خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را برای میزبانی خوب در این دهه برای زائرانی که از سبزوار عازم مشهدالرضا می شوند، به کار خواهیم بست.
شعبانی دهه کرامت را ایام شادی و سرور خاندان رسول الله(ص) و دوستان واقعی آنها دانست و افزود: این دهه فرصتی برای آشنایی بیشتر با معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم متنوع در بخشهای مختلف فرهنگی در دهه کرامت افزود: شهرستان سبزوار به علت قرار گرفتن در مسیر زائران مشهد مقدس وظیفه مسئولین در اجرای برنامه های فرهنگی سنگین‌تر است.
فرماندار سبزوار تصریح کرد: امیدواریم امسال با یاری خداوند و الطاف واسعه حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) و همت مردم ولایت مدار سبزوار این دهه بهتر از سال های گذشته برگزار شود و از دلایل آن حضور مردم با خلوص نیت وعشق به خاندان عصمت و طهارت(س) است.
امام جمعه سبزوار نیز در این مراسم گفت‌: دهه کرامت بهترین زمان برای آشنایی نسل جوان با کرامات ائمه معصوم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف توسط بانوان گفت: بی‌حجابی و بدحجابی سر منشا برخی جنایت‌ها در جامعه است.
وی از همه مسئولان در حوزه های مختلف اجرایی، قضایی، بسیج و سپاه، انتظامی و … خواست در این مورد فکر جدی کنند.
وی ۷۰ درصد انحرافات نسل جوان را استفاده از ماهواره، سی‌دی‌ها و نوارهای مبتذل دانست.
وی یادآور شد: فرزندان امانتی در دست ما هستند که از همه امانتها مهمترند و باید توجه زیادی به جونان شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی سبزوار نیز در این جلسه با اشاره دهه کرامت افزود: دهه کرامت فرصتی برای ابراز مودت و محبت به اهل بیت پیامبر(ص) است.
مجید عسکری افزود: همه ادارات و نهادها برنامه‌های خود را پیش از ایام دهه کرامت به اداره ارشاد شهرستان تحویل دهند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار آذین بندی و چراغانی کلیه معابر، ادارات، ایجاد ایستگاهای صلواتی، برگزاری مراسم جشن، سخنرانی و همایش در سطح شهرستان در دستور کار تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی خواهد بود و انجام این امورسبب سرور و شادمانی بیش از پیش مردم خواهد شد.
عسکری مسابقات کتابخوانی، محافل انس با قرآن ،نمایشگاه کتاب ، مسابقات ورزشی ، برگزاری جشن های روز دختر ،شب های شعر رضوی، اعزام دانش آموزان به حرم رضوی ، جشنواره فیلم رافت ، جشنواره عکس تجلی نور ، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه تجسمی هشت بهشت، نمایشگاه کتاب با موضوع سیره رضوی مسابقه وبلاگ نویسی، مسابقات خوشنویسی و ... را از جمله برنامه های دهه کرامت شهرستان سبزوار عنوان کرد.