تلفات سنگین مزدوران سعودی در مأرب

«علی عبدالله الهمذانی»، یکی از فرماندهان نظامی ارتش یمن در صنعا اظهار داشت: درگیری‌ها در شرق صنعا و غرب مأرب در اوج شدت خود قرار دارد و نیروی هوایی ائتلاف سعودی به مزدوران خود برای پیشروی در این منطقه کمک زیادی می‌کند.

وی افزود: مزدوران ائتلاف سعودی با تدارک حملات جدید قصد پیشروی به سوی جبل یام را دارند اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با وارد آوردن تلفات جانی و تجهیزاتی سنگین به صفوف این تروریست‌ها آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند.

الهمذانی گفت: همزمان جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز در پنچ نوبت مناطق درگیری در جبل یام و منطقه المجاوجه را بمباران کردند.

این در حالی است که طی روزهای اخیر یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن بازگرداندن امنیت به شماری از مواضع و مناطق مهم در فرضه نهم، تلاش گروه‌های مزدوران ائتلاف سعودی برای پیشروی به سوی منطقه راهبردی جبل یام را ناکام گذاشتند.

تلفات سنگین مزدوران سعودی در جبهه صرواح

از سوی دیگر شمار زیادی از مزدوران ائتلاف سعودی در جریان عملیات پاکسازی ارتفاعات مشرف به پادگان کوفل در شهر صرواح استان مأرب به هلاکت رسیده یا زخمی شده و سه خودروی زرهی آنها منهدم شد.

تکمیل عملیات پاکسازی ارتفاعات مشرف به پادگان کوفل یک روز پس از شکست مزدوران سعودی در جبهه صرواح نزدیک به این پادگان صورت گرفت که این تروریست‌ها بار دیگر قصد حمله و بازپس گیری مناطق از دست رفته را داشتند اما رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی ضربه های سنگینی به آنها وارد کردند.

درگیری‌ها از آغازین ساعات صبح دیرو پنجشنبه با تدارک مزدوران سعودی برای پیشروی بزرگ از منطقه المشجح به سوی مواضع مشرف به پادگان کوفل شروع شد که در نهایت به گفته یک منبع نظامی یمن با کشته شدن شمار زیادی از مزدوران سعودی و انهدام 3 خودروی زرهی آنها همراه شد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در این درگیری‌ها با عملیات بی نظیر و برق آسای خود مواضع مشرف به پادگان کوفل را تحت سیطره خود گرفته و با وارد کردن تلفات سنگین به صفوف دشمن آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی بر ضرورت پیگرد مزدوران سعودی تا پاکسازی کامل مأرب و انهدام لانه‌های مزدوران سعودی در این استان به هر قیمتی تاکید کردند.

مزدوران ائتلاف سعودی در مدت اخیر تلاش داشتند با پیشروی در 2 جبهه صرواح و نهم معادلات میدانی در مأرب را تغییر داده و برای حمله به صنعا آماده شوند اما مقاومت ارتش و کمیته های مردمی نقشه آنها را بر باد داد.