امروز مراسم قرعه کشی مرحله دوم حذفی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و سه بازیکن ایرانی حاضر در این رقابت ها حریفان خود را شناختند.

 

روستوف به دنبال برتری در بلژیک

 

با توجه به رتبه تیم ها در رقابت های فصل قبل لیگ داخلی و نوع قرعه کشی این بازی ها، وضعیت سردار آزمون و سعید عزت اللهی برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به گونه ای بود که از مرحله دوم حذفی به میدان خواهند رفت، آنها که در مرحله اول حذفی حضور نداشتند در این این مرحله در برابر نماینده بلژیک حضور پیدا خواهند کرد.  

 

رویارویی با اندرلخت

 

حریف شاگردان قربان بردیف در این مرحله در برابر تیم اندرلخت بلژیک است و روستوفی ها که فصل قبل توانستند به عنوان نایب قهرمانی لیگ روسیه دست پیدا کنند به همراه مهاجم و هافبک ایرانی خود می توانند با برتری در مقابل نماینده بلژیک خود را در مرحله سوم حذفی و پس از آن احتمالا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ببینند. روستوفی ها که در مرحله اول حذفی حضور نداشتند در صورت برتری در برابر نماینده بلژیک باید در برابر تیم قدرتمندتری قرار بگیرند و پس از آن به مرحله گروهی برسند.

 

 

بازگشت علی کریمی به جمع بزرگان اروپا

 

اما سومین بازیکن ایرانی حاضر در این رقابت ها علی کریمی است، هافبک جوان سپاهانی ها که اخیرا از این تیم جدا شد و به دینامو زاگرب پیوست، البته شاگردان زلاتکو کرانچار راه سخت تری برای رسیدن به مرحله گروهی دارند چرا که آنها در مرحله اول حذفی این رقابت ها هم حضور داشتند.

 

در صورتی هافبک جوان فوتبال ایران بتواند در ترکیب دیناموزاگرب در این بازی ها به میدان برود، دومین علی کریمی فوتبال ایران نیز می تواند خود در جمع بزرگان اروپا ببیند و تجربه گران قیمت بازی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.

 

حضور کامل در بازی های حذفی

 

دینامو زاگرب یکی از تیم هایی بود که از ابتدا در مراحل حذفی حضور داشت، آنها در اولین بازی خود در مرحله حذفی باید از سد نماینده مقدونیه بگذرند، کرانچار و یارانش در بازی رفت برابر واردار مقدونیه توانستند به پیروزی دو بر یک برسند و سه شنبه هفته آینده نیز در بازی برگشت در زاگرب در برابر این تیم قرار می گیرند تا پس از برتری احتمالی خود در بازی دوم حذفی حاضر شوند، دیداری که این تیم باید در برابر برنده دیدار تیم های دینامو تفلیس گرجستان و آلاشکرت ارمنستان برگزار کند و علی کریمی و هم تیمی هایش با پیروزی در این دو بازی می توانند خود را در مرحله سوم حذفی لیگ قهرمانان اروپا ببینند.

 

آخرین نماینده های ایران در اروپا

 

تجربه حضور در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، اتفاق مهمی برای بازیکنان فوتبال است که از جمع ایرانی ها پیش از این نصیب بازیکنانی همچون علی دایی، مهدی مهدوی کیا، مهرداد میناوند، علی کریمی شده است.

 

 

علی کریمی که سابقه حضور در تیم بایرن مونیخ را در کارنامه خود دارد برای آخرین بار زمانی در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت که در عضویت تیم شالکه قرار داشت و می توان حضور علی کریمی با شالکه را آخرین حضور ایرانی ها در لیگ قهرمانان اروپا دانست.