این بمب افکن مشهور به PAK-DA که می‌تواند با ۵ برابر سرعت صوت حرکت کند با طراحی رادارگریز خود قابلیت پنهان‌کاری کامل دارد و با سرعت فوق‌العاده خود می‌تواند در کمتر از ۲ ساعت به هر هدفی در هر نقطه جهان برسد. 

 

به گفته مقام‌های روسیه این جت بمب‌افکن با رسیدن به سرعت ۵ ماخ حتی می‌تواند از فضا خارج شود و از فضا بمب‌های هسته‌ای که همراه دارد را رها کند.  مقام‌های روسیه ابراز امیدواری کرده‌اند که اولین نمونه این بمب‌افکن تا ۶ سال دیگر آماده آزمایش شود. 

سرهنگ سرگئی کاراکایف، فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه، ساخت موتور آزمایشی برای این بمب‌افکن را تائیدکرده و آزمایشات آن را موفق خواند. سرهنگ الکسی سولودونیکف،یکی از مسئولان این پروژه هم با راهبردی خواندن این بمب‌افکن بر امکان بمباران هسته‌ای از فضا توسط این بمب‌افکن تاکید کرده است. او اعلام کرده که روسیه تا سال ۲۰۲۰ موتور این بمب‌افکن را به مرحله آزمایش نهایی خواهد رساند. طرح آزمایشی موتور این بمب‌افکن قرار است به زودی در نمایشگاه بین‌المللی فناوری نظامی به نمایش گذاشته شود. مقام‌های روسیه اعلام کرده‌اند که هدف از ساخت این بمب‌افکن پرواز آن از یک آشیانه معمولی و رسیدن آن به حداکثر سرعت لازم در حالتی مشابه یک راکت است.

موتور این بمب‌افکن برای فعالیت در دو وضعیت طراحی شده است. در حالت اول، موتور از سوخت کروسان برای پرواز معمولی و در حالت دوم از متان و اکسیژن برای تامین نیروی جت به منظور حرکت در فضا استفاده خواهد کرد. طراحی این بمب‌افکن را برخی مشابه بمب‌افکن بی-۲ آمریکا دانسته‌اند. سرعت بسیار بالا و امکان خروج آن از جو زمین و ورود به فضا اما مسئله‌ای نیست که کارشناسان نظامی به سادگی از کنار آن عبور کنند.