پیام صادقیان لیگ برتر پانزدهم را با تیم نفت آغاز  کرد و با تیم صبا به پایان رساند. وی برای لیگ شانزدهم تصمیمی جالبی گرفت و راهی شهر محل تولدش شده و به عضویت تیمی در آمد که زمانی پدر مرحومش در آن تیم آقایی می کرد. در آستانه آغاز بازی های لیگ برتر سراغ پیام صادقیان هافبک جوان تیم ماشین سازی رفتیم و با او از تبریز تا تهران و از پرسپولیس تا تراکتورسازی صحبت کردیم. این شما و این هم گفت و گوی خواندنی طرفداری با پیام صادقیان:

حضور در شهر تبریز و تیم ماشین سازی

من متولد شهر تبریز هستم و پدر مرحومم نیز سال ها در سطح اول فوتبال این شهر بازی کرده بود. حضور در این شهر و تیم ریشه داری چون ماشین سازی یک انتخاب خوب برایم بود و من از ته دل این انتخاب را انجام دادم و اینک از انتقالی که انجام شده بی نهایت خوشحال هستم و تلاش می کنم یکی از بهترین های تیمم در فصل جاری باشم.

پر کردن جای پدر

من شاید خیلی بازی های پدرم را به یاد نیاورم ولی به خوبی از سطح بازی ایشان در فوتبال ایران و به خصوص شهر تبریز اطلاع دارم. واقعا حس بسیار خوبی دارم از اینکه پیراهنی را بر تن کرده ام که روزی بر تن پدرم بود. نهایت سعی خود را می کنم تا با ارائه بازی های خوب و قابل قبول بتوانم یاد و خاطره بازی های پدرم را در تیم ماشین سازی زنده کنم.

زندگی در شهر تبریز

همان گونه که گفتم من در شهر تبریز متولد شده ام و سال ها پیش از حضور در اصفهان نیز در این شهر زندگی کرده ام و اینک در بازگشت به تبریز هیچ احساس غربتی نمی کنم و همه چیز بر وفق مراد است. خیلی راحت می توانم در کنار همشهری ها و همزبانانم زندگی کنم و از بودن در کنار دوستان قدیمی ام لذت برده و انگیزه ام برای اوج گیری و خوشحال کردن مردم شهرم بسیار بالاست.

تیم ماشین سازی

صحبت کردن از تیم ماشین سازی شاید چندان ضروری نباشد چرا که همه قدمت این تیم را می دانیم. این تیم قدیمی ترین تیم شمال غرب کشور است که با حوادث فوتبالی مدتی بود از سطح اول فوتبال کشور فاصله گرفته بود. اینک با لیگ برتری شدن این تیم جو فوتبالی در شهر تبریز بازهم به رونق سابق بازگشته و هواداران قدیمی ماشین سازی که خاطرات بسیار شیرینی از موفقیت های تیم شان دارند برای آغاز لیگ برتر لحظه شماری می کنند. بدون شک حضور ماشین سازی در لیگ برتر می تواند همان تاثیری را روی فوتبال تبریز بگذارد که تراکتورسازی در سال های اول حضور خود در لیگ برتر گذاشته بود.

رابطه با هواداران تبریزی

از روزی که به شهر تبریز آمده ام مردم و هواداران به من لطف داشتند و من جز محبت چیز دیگری از آنها ندیده ام. رفتار خوب هواداران و حضورشان در تمرینات وظیفه من بازیکن را بیش از پیش می کند. مطمئن باشید در فصل جدید با پیراهن ماشین سازی و به همراه سایر بازیکنان نتایجی را کسب خواهیم کرد که همه هواداران به داشتن تیمی چون ماشین سازی افتخار کنند.

سطح تیم ماشین سازی

ماشین سازی با اینکه اولین فصل حضور خود را در لیگ برتر تجربه می کند اما موفق شده بازیکنان بسیار خوبی را به خدمت بگیرد و از همین حالا تمامی حریفان روی این تیم حساب ویژه ای باز کرده اند. ما بازیکنان بسیار سرشناسی داریم که حضور آنها در کنار بازیکنان جوان، ماشین سازی را تبدیل به یک تیم کامل کرده که می تواند برای هر حریفی دردسرساز باشد.

آیا ماشین سازی کهکشانی بسته شده است؟

نمی توان روی این واژه مانور داد ولی روی هم رفته بازیکنان بسیار خوبی را جذب کرده ایم که هر کدام داری سوابق فوتبالی قابل قبولی هستند. در صورت اضافه شدن دروازه بان اسپانیایی تیم ما کامل تر هم خواهد شد. به عقیده من تیم ما یک تیم کامل است و فارغ از هر گونه لقب و پسوند و پیشوند از لحاظ نفرات تیم یکدستی داریم که می توان روی تک تک بازیکنانش حساب باز کرد.

 

پیام فصل 95-96

سخت است از الان در مورد عملکردم صحبت کنم ولی چیزی که مشخص می باشد این است که من برای ارائه بهترین کیفیت ممکن در ماشین سازی حضور یافته ام و برای رسیدن به این امر نیز انگیزه کافی دارم. یکی دو سال است که آن گونه که باید نتوانسته ام از فوتبال لذت ببرم ولی امسال به یاری خدا، تلاش خودم و حمایت هواداران تبریزی می خواهم بار دیگر به همان بازیکنی تبدیل شوم که دوست دارم.

حضور در تیم های خارجی

حضور در تیم های خارجی البته تیم های باکیفیت آرزو و هدف هر بازیکنی است ولی در حال حاضر من تحت قرارداد تیم ماشین سازی هستم و دوست دارم تمام تمرکز خودم را صرف این تیم کنم. اگر بتوانم آن بازیکنی که می خواهم باشم در پایان فصل روزهای خوبی را برای خودم متصور هستم.

تیم ملی

به عنوان یک بازیکن تلاش می کنم که در تیم باشگاهی ام مفید بوده و به واسطه آن نظر کادر فنی تیم  ملی را نیز جلب کنم اما بقیه ماجرا بر می گردد به سلیقه آنها که با توجه به تفکراتشان نفرات مورد نظر خود را انتخاب می کنند. همین که بتوانم خودم را در حد یک بازیکن مدعی برای تیم ملی نشان دهم برایم کافی است و دعوت شدن یا نشدن به این تیم را کاملا امری شخصی از سوی سرمربی تیم می دانم و در هر دو حالت به آن احترام می گذرام.

پرسپولیس

دوست دارم پرسپولیس در این فصل همانند فصل قبل بازی های خوبی انجام داده و هوادارانش را شاد کند. به نظرم این تیم پتانسیل لازم را برای قرار گرفتن در بین تیم های مدعی دارد و اگر مشکل خاصی رخ ندهد این تیم را از همان روزهای ابتدایی باید جزو مدعیان بدانید.

تراکتورسازی

تراکتورسازی تیم قابل احترامی است و چند سالی می باشد که در سطح اول فوتبال ایران نمایش خوبی داشته است. نظر خاصی راجع به این تیم ندارم و فقط امیدوارم نتایجی کسب کند که موجب شادی هواداران پرشورش شود.