نامه‌ای سرگشاده به ضرغامی

به گزارش افکار به نقل از فارس، عصر امروز دوشنبه نشست "رسالت دانشجو " با حضور دانشجويان جديدالورود دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران از سوي بسيج دانشجويي اين دانشكده در تالار شيخ انصاري دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار شد.
در انتهای مراسم نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران خطاب به عزت الله ضرغامی در حضور وحید یامین‌پور و حسین قدیانی قرائت شد.

متن این نامه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب مهندس ضرغامی
رئیس محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
از آنجایی‌که نقد دانشجویان نسبت به عملکرد مسئولین در حیطه‌های گوناگون همواره‌ از سنت‌های حسنه جنبش دانشجویی پس از انقلاب اسلامی بوده است، بر آن شدیم تا با نامه‌ای سرگشاده، برخی نکاتی را که نسبت به عملکرد فعلی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در تعارض با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم، با شما در میان بگذاریم. امید است از آنجایی که حضرتعالی تا پیش از ورود به عرصه‌های مدیریتی کلان، خود یک دانشجو بوده‌اید و در فضای ابتدای انقلاب در تشکل‌های دانشجویی فعالیت داشته‌اید، بیش از دیگران دغدغه‌های دانشجویان نسل سوم انقلاب را درک کرده و انشاالله جهت رفع آنها به همراه دیگر همکارانتان همت مضاعف در پیش بگیرند. بدیهی است این نامه به معنای نادیده گرفتن تلاش‌های شبانه روزی و ارزشمند شما و دیگر همکارانتان در آن زمان نیست.

جناب مهندس ضرغامی
طی سال‌های گذشته کمتر شاهد بوده‌ایم که رسانه‌ ملی توانسته باشد با پخش‌ برنامه‌ای پر مخاطب، جذاب، آگاه کننده و اثر گذار مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روز را تبیین و تحلیل کند. اگر چه این خلا مهم تا حد بسیار زیادی طی ۹ ماه اخیر با پخش " برنامه دیروز، امروز فردا " رفع شد اما تاسف برانگیز تر از همه علل نامعلوم بایکوت یکباره این برنامه موفق از سوی رسانه ملی است تا جایی که شاهد توقف روند پخش این برنامه هستیم و این در حالی اتفاق می‌افتد که متاسفانه همزمان برخی از برنامه‌های بی هدف رسانه ملی سال‌هاست که در طول هفته حداقل ۹۰ دقیقه از وقت مخاطبین را اشغال کرده‌اند.

اینکه رهبر معظم انقلاب در حکم تمدید یک ساله مسئولیت شما بر سازمان، تصریح فرمودند " برجستگی‌های و نقاط قوت کنونی صدا و سیما در کنار کمبودها و نقاط ضعف آن باید پیوسته در برابر چشم جنابعالی و دیگر مدیران آن سازمان و در معرض ملاحظه و مقایسه قرار گیرد و همت بر روند نقص زدائی، به هیچ رو کاهش و سستی نباید. سفارش اساسی اینجانب نزدیک کردن و رساندن این رسانه‌ای فرهنگ سازی، به طرز رسانه‌ای است که دین و اخلاق و امید و آگاهی، بارزترین نمود آن باشد و رفتار اجتماعی مخاطبان و نیز نهاد حساس و مهمی چون خانواده بر اساس آن شکل گیرد و هنر و شیوه‌های گوناگون حرفه‌ای و آزموده شده یا نوپدید، یکسره در خدمت رشد این شاخص‌ها درآید. "

براستی تا چه حد طی ۱۰ ماه اخیر اتفاق افتاده است؟ به عبارت دیگر آیا با اختصاص وقت اضافه به برنامه‌های بی‌هدف می‌توان به این مهم رسید و یا چاره‌ کار در حذف برنامه‌های پر مخاطب و موفق و ارزشمند صدا و سیماست؟ به راستی شما نمی‌دانید بسیاری از حقایق انقلاب اسلامی طی ۳ دهه اخیر نه با کتب و روزنامه‌های مختلف که برای اولین بار بواسطه این برنامه موفق و پر مخاطب برای فرزندان نسل سوم انقلاب تبیین شد؟ و حقیقتا کیست که نداند در صورت عدم وجود چنین برنامه‌ای از سوی رسانه ملی بویژه در ایام فتنه پس از انتخابات بسیاری از شبهات و سؤالات در اذهان عمومی و توده‌های مردم باقی می‌ماند؟

جناب آقای ضرغامی
ما به عنوان دانشجویان دانشگاه مادر کشور، به بسیاری از معذوریت‌های آن سازمان در پخش برنامه‌های چالشی واقف هستیم اما در عین حال انتظار نداریم اگر برنامه‌های طی مدت زمان اندکی که از سوی رسانه ملی پخش شد و توانست در صدد بالایی از مخاطبین را جذب نماید، به یکباره و بدون علت به پایان رسد. به نظر شما چنین اتفاقی بیش از هر چیز گمانه زنی‌های مختلف از جمله تسویه حساب‌های سیاسی را به اذهان عمومی متبادر نمی‌کند؟

ریاست محترم سازمان صدا و سیما
هم اکنون قریب به ۱۱ ماه از تمدید حکم مسئولیت حضرتعالی بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب می‌گذرد لکن متاسفانه باید گفت همچنان حرکت قابل توجهی که طی این مدت حاکی از عزم جزم آن سازمان جهت ایجاد تحول در راستای منویات معظم له و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشد دیده نشده است. پخش آگهی‌های بازرگانی متعدد که محتوای اکثر آنان ترویج فرهنگ مصرف گرایی است، عدم توجه رسانه ملی به تمام ملت به خصوص مردمی که غیر از پایتخت زندگی می‌کنند، تکرار برنامه های کلیشه‌ای و مناسبتی و شعاری، تداخل قابل توجه زمان بسیاری از برنامه‌های پر مخاطب سیما با یکدیگر و… از جمله مواردی است که تفصیل هر یک از آنها فرصت جداگانه‌ای می‌طلبد اما در عین حال انتظار جنبش دانشجویی از حضرتعالی آن است که فرصت حضور خود در این مسئولیت خطیر و مهم را بیش از همیشه قدر بدانید چرا که اگر به فرموده امام راحل صدا و سیما باید دانشگاهی عمومی برای هدایت و تربیت مردم باشد امروز کمتر کسی همچون حضرتعالی این فرصت را در اختیار دارد که در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی بر افکار عمومی توده‌های ملت اثر گذار باشد و این فرصت بزرگ خدمت را در اختیار داشته باشد.
با آرزوی توفیق و سربلندی برای شما و دیگر همکارانتان در آن سازمان.
انتهای پیام / ع