روز واریز یارانه شب عظمای تنها خودپرداز شهر من

 به نقل از”رودبار ما“، با توسعه بانکداری الکترونیک در کشور، استفاده از عابربانک ها نیز گسترش بیشتری یافته است که البته این پدیده، مزایا و معایب خود را نیز دارد.

عابربانک‌ها در همه جا نماد دولت الکترونیک هستند و  شهر زهکلوت یکی از شهرهای تازه تاسیس شهرستان رودبار جنوب است

وجود تنها یک دستگاه خودپرداز در شهر زهکلوت باعث شده است نیازها و امور بانکی مردمان روستاهای اطراف را به طور کامل برطرف نکند.تنها شعبه بانک کشاورزی با یک دستگاه خودپرداز مملو از جمعیتی است که مجبورند در گرمای بالای ۵۰درجه زهکلوت ساعت ها در صف ها بایستند تا در نوبت مقرر به کارهای بانکی خود برسند که این جمعیت با پرداخت یارانه نقدی بیش از دو برابر می شود.

 یکی از شهروندان زهکلوتی در گفتگو با خبرنگاررودبار ما اظهار داشت: با توجه به فراگیر شدن خدمات بانکی و نیاز اقشار جامعه به دریافت خدمات از عابربانک، در این شهر تنها یک دستگاه عابربانک وجود دارد.

وی افزود: این در حالی است که جمعیت فراوان شهر زهکلوت و روستاهایی که فاصله کمی با این شهر دارند تنها چشم به همین عابر بانک دارند.

محمدی خواه بیان داشت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت زهکلوت در روستاها ساکن می باشند و دسترسی آن ها به شیوه های نوین اینترنت بانک عملا غیر ممکن است و فاصله بسیار زیاد برخی از این روستاها از مرکز شهر که گاه به ۷۰کیلومتر می رسد، مشکلات آنان را برای دست یابی به خدمات بانکی بیشتر می کند و این در حالی است که ۶۰درصد از مسیرهای روستایی این شهرستان خاکی و صعب العبور می باشد.

شهروند دیگری نیز گفت: در زمان واریز یارانه نقدی به حساب خانوارها جلوی این عابربانک با ازدحام جمعیت روبه‌رو می‌شویم که گاه درگیری و تنش بین مردم این شهر  به‌وجود می‌آید.

photo_2016-07-18_13-05-56

مریم بامری خاطر نشان کرد: نه‌تنها در زمان واریز یارانه‌ها بلکه در روزهای عادی نیز شاهد تجمع مردم در جلوی عابربانک هستیم و به دلیل جمعیت زیاد یک عابر بانک به‌تنهایی جوابگوی نیازهای مردم این منطقه نیست.

گاهی مردم به دلیل شلوغی صف خودپرداز و صرفه جویی در وقت مجبور هستند برای دریافت پول به مغازه‌ها رفته که باید کارمزدی چند برابر کارمزد بانک‌ها برای دریافت وجه به مغازه‌داران بدهند.

شهروندان زهکلوتی خواستار توجه مسئولان شهر و شهرستان برای فعال کردن چند بانک و عابربانک دیگر در این شهر شدند.

وحال باید گفت، خسته نباشی تنها خودپرداز شهر من که مجال استراحت نداری