به نوشته وبسایت «بیزنس اینسایدر» مساله فیش های حقوقی در انگلیس نیز مساله ساز شد و با برملا شدن فیش های حقوقی مدیران ارشد بنگاه خبر پراکنی  بی بی سی، به رسوایی تازه ای برای این شبکه در رسانه های بریتانیا تبدیل شد.

بیزینس اسنایدر در این باره می نویسد:

بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی از طریق مجوز تلویزیونی بریتانیا، حدود 4.9 میلیارد دلار از اموال عمومی مردم درآمد داشته و تحت فشارهای زیاد برای شفاف‌سازی درباره نحوه صرف شدن این پول قرار گرفته است. به همین دلیل، این کمپانی اطلاعات مالی سالیانه خود را به شکل گزارش سالانه ارائه کرد. حقوقی که خبرنگاران و مدیران اجرایی دریافت می‌کنند، به کانون توجه رسانه‌های تبدیل شده است.

گزارش سالانه امسال نشان می‌دهد که پرداختی هیئت مدیره تا ماه می 2016 به میزان 2.2 درصد افزایش داشته و به مبلغ 4.9 میلیون دلار رسیده است. کل لایحه دستمزدهای بی‌بی‌سی نیز بسیار بالاست. 19هزار کارمند این کمپانی، 1.3 میلیارد دلار در سال 2015/16 حقوق می‌گیرند که شاهد افزایش 1.3 درصدی نسبت به سال قبل بوده است.

به نوشته وبگاه «بیزنس اینسایدر» یازده نفر از تیم ارشد بی‌بی‌سی حدود دو برابر بیشتر از «ترزا می» نخست وزیر جدید انگلیس (190هزار دلار) سالانه درآمد دارند. لیست افراد به شرح ذیل است:

1-  تیم دیوی، مدیرعامل بی‌بی‌سی جهانی: 881هزار دلار

2-  لرد تونی هال، سرپرست کل بی‌بی‌سی: 617هزار دلار

3-  آن بولفورد، معاون سرپرست کل: 524هزار دلار

4-  هلن بوئدن، رئیس رادیو بی‌بی‌سی: 524هزار دلار

5-  جیمز هاردینگ، رئیس امور فعلی و جدید: 497هزار دلار

6-  جیمز پورنل، رئیس آموزش و راهبرد: 432 هزار دلار

7-  بال سامرا، رئیس اقتصادی: 428هزار دلار

8-  رالف ریورا، نقش بدون نام در آموزش: 407هزار دلار

9-  شارلوت مور، رئیس محتوا: 392هزار دلار

10-  والری هیوز، رئیس امور در مجلس 391هزار دلار

11-  مارک لینزی، رئیس استودیوهای بی‌بی‌سی 387هزار دلار

اگر چه شیوه اطلاع رسانی بی بی سی خود برای به بی اعتباری این شبکه کافیست اما ررسوایی فیش های حقوقی که به تازگی در رسانه های انگلیس مطرح شده سومین ماجرای جنجالی  است که در هفته های گذشته افکار عمومی در برییتانیا را علیه بی بی سی بسیج کرده است. انتشار گزارش مراجع رسمی رسیدگی به تجاوز های سریالی در ساختمان این شبکه ، دریافت رشوه از اتحادیه اروپا برای تغییر رای مردم و برگزاری مجدد «برگزیت»  از جمله مسائلی است که به شدت در هفته های گذشته بی بی سی را در بریتانیا بی اعتبار کرده است.

 

 

سایت بیزینس اسنایدر

 

گفتنی است بی بی سی فارسی پیش از این رسوایی با ورود به ماجرای فیش های نجومی در ایران تلاش کرد از دریافت حقوق بالا توسط مدیران ارشد دولت روحانی حمایت کند.