روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: رسانه‌های ایران در چند هفته اخیر فیش‌های حقوقی را منتشر کردند که نشان می‌دهد بسیاری از مدیران ارشد شرکت‌های دولتی درآمدهایی را کسب کرده‌اند که پاداش  و حقوق‌های نجومی است.

نیویورک تایمز می‌افزاید: روحانی در سال 2013 با وعده پایان دادن به فساد در دولت و بازسازی اقتصاد و برداشته شدن تحریم‌ها با به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای به قدرت رسید. اکنون او خانه خود را از دولت محمود احمدی‌نژاد تمیز کرده و افراد خود را در مقام‌های ارشد شرکت‌های دولتی گذاشته است  در حال حاضر این روحانی است که به طور فزاینده‌ای از افشای حقوق‌های نجومی آسیب‌پذیر شده است. محمدرضا سبزعلی‌پور، رئیس دفتر سازمان تجارت جهانی ایران می‌گوید: «دوستان روحانی دشمنان وی هستند.»

این روزنامه خاطر نشان کرد: ده‌ها مدیر ارشد در بخش بهداشت، انرژی، بیمه و بانک و بسیاری از کسانی که از مدیران دولتی حقوق دریافت می‌کنند در میان کسانی هستند که حقوق و پاداش‌های نجومی دریافت‌ می‌کردند. جهانگیری  و حسین فریدون معاون و برادر رئیس‌جمهور متهم به پارتی بازی برای قرار دادن دوستان و نزدیکان خود در سمت‌های بالای دولتی هستند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز به شدت از حقوق‌های نجومی انتقاد کرد. روحانی که از زمان انتشار این رسوایی موضع‌گیری‌های کمی دراین‌باره داشت، پس از انتقاد رهبر عالی ایران دستور داد تا در این زمینه تحقیقات انجام شود. چندین وزیر دراین‌باره عذرخواهی کردند و چندین مدیر نیز مجبور به استعفا و کناره‌گیری شدند.