چربی گوسفند و گاو در لوازم آرایشی؟

مصطفی اسماعیلی درباره استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه لوازم آرایشی کشور، گفت: این موضوع شایعاتی بیش نیست.

وی افزود: عموماً مکان‌های تولید مواد اولیه لوازم آرایشی، دارای مجوز بهداشتی است و تولیدکنندگان می‌توانند فرآورده‌های خود را به کارخانجات لوازم آرایشی بفروشند که سازمان غذا و دارو به‌ صورت مستمر اماکن خرید و فروش مواد اولیه آرایشی و بهداشتی و همینطور فاکتورهای خرید کارخانجات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مقام مسئول تأکید کرد: از چربی‌های حیوانی همچون پیه بهداشتی گوسفند و گاو، البته با قید رعایت ضوابط بهداشتی در تولید لوازم آرایشی بهداشتی مثل صابون استفاده می‌شود و این در حالی است که چربی‌های مرغ  از این قاعده مستثنی است.

اسماعیلی، عنوان کرد: نظارت مستقیم بر کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی برعهده معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرهای مختلف است.

وی ادامه داد: نظارت در شهر تهران نیز به سه بخش تقسیم‌بندی شده  که مسئولیت نظارت هر بخش را یکی از سه دانشگاه‌های علوم پزشکی «شهید بهشتی»، «ایران» و «تهران» عهده‌دار هستند.

معاون آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: همچنین در این نظارت‌های سختگیرانه اگر تخلفی مشاهده شود بدون کوچکترین گذشتی توسط دانشگاه گزارش شده و در مجامع قضایی به آن رسیدگی می‌شود.