دفاع تمام عیار بحرینی‌ها از آیت‌الله عیسی قاسم

اقدام نظامیان رژیم بحرین در یورش به منطقه محل سکونت آیت الله قاسم سبب شد که جمعیت زیادی شب گذشته با پوشیدن کفن، آماده جانفشانی از رهبر شیعیان بحرین شوند.

شب گذشته دقایقی پس از اینکه مزدوران آل خلیفه به کوی حیدریه در منطقه دراز، محل سکونت رهبر شیعیان بحرین یورش بردند، تحصن کنندگان به مقابله به آنها پرداختند و این مزدوران را مجبور به عقب نشینی کردند. به دنبال آن، علمای بحرینی خواستار حضور گسترده مردم در این منطقه شدند، که در پی آن تعداد زیادی با پوشیدن کفن به منطقه آمدند.

فریادهای الله اکبر، سلاح قوی تحصن کنندگان و مدافعان منزل آیت الله عیسی قاسم در برابر نظامیان رژیم بحرین بود.

 

علاوه بر کانون و قلب تپنده حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم در منطقه دراز در غرب منامه، مناطق دیگر بحرین نیز شاهد تظاهرات در حمایت از این روحانی برجسته بحرینی بود.

در مناطق ستره، شهرکان، عالی، ابوصبیع و شاخوره، مردم مراتب خشم خود را از حماقت مزدوران آل‌خلیفه ابراز داشتند.

این درحالیست که قرار است در حمایت از آیت الله عیسی قاسم، تظاهرات گسترده ای در روز جمعه هفته جاری برابر با 22 ژوئیه (1 مرداد) سال 2016 در سراسر بحرین برگزار شود.

به هر حال، همانطور که آیت‌الله عیسی قاسم گفته است، ملتی که برخیزد، دست از قیام نمی کشد و ملتی که در مسیر پیروزی باشد هرگز از این مسیر خارج نمی شود. ملت بحرین با هر اقدامی که علیه آنها انجام شود به مقابله بر می خیزد. بحرینی ها از خطراتی که در مسیر است آگاه هستند.

نکته قابل توجه حضور گسترده زنان بحرینی در میدان «فدا» در منطقه دراز بحرین است. زنان بحرینی از ابتدای قیام مردم این کشور در سال 2011 تا به حال نقش مهمی در تظاهرات و راهپیمایی مسالمت آمیز علیه رژیم بحرین داشته اند.

شب گذشته مردم بحرین نشان دادند برای نماد و رهبر مبارزه خود حاضرند جانفشانی کنند و مرزهای خطر را پشت سر بگذارند.

 

رژیم بحرین با تحرکات شب گذشته خود در واقع قصد داشت واکنش انقلابیون یمنی را بسنجد و متوجه شد که مردم بحرین آیت الله عیسی قاسم را تنها نمی گذارند.

آل خلیفه بهتر است به جای تحریک بیشتر مردم این کشور که با سلب تابعیت از این روحانی مشهور بحرینی آغاز شده و با تحرکات شب گذشته در یورش به منطقه دراز ادامه یافته است، از این اقدامات بی‌ثمر و تنش‌آفرین دست بردارد.

نه تنها محل سکونت آیت الله عیسی قاسم در منطقه دراز، بلکه سراسر بحرین شب گذشته شاهد جوش و خروش و خشم ضد آل خلیفه بود. اینک رژیم دریافته است اگر بخواهد تصمیم خود را برای اخراج آیت الله عیسی قاسم پس از سلب تابعیت از وی، عملی کند، بحرین به کربلای دیگری تبدیل خواهد شد. کفن پوش شدن مردم بحرین مفهومش این است که تا آخرین رمق پای هدف و خواسته های انقلابی خود و در حمایت از نماد انقلاب خود می مانند و با توجه به خوی استبدادی و ظالمانه رژیم بحرین در صورت ارتکاب هر گونه حماقتی، این کشور عرصه درگیری های خونین خواهد شد که امنیت این جزیره کوچک در خلیج فارس را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

 بدون شک باید گفت بی‌ثباتی در جزیره بحرین به نفع اربابان رژیم بحرین یعنی آمریکا، که ناوگان پنجم دریایی این کشور در آن قرار دارد، نیست.