باند بزرگ جعل دیپلم منهدم شد+ جزییات

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در پلیس آگاهی استان البرز برگزار شد، با اشاره به پیگیری‌های پلیس آگاهی در حوزه جعل اسناد اظهار داشت: پلیس آگاهی باند 3 نفره‌ای در این زمینه با تجهیزات و کارگاه آنها شناسایی و دستگیر کرد.

 
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه در این راستا بیش از صدها مهر جعلی کشف شده است، افزود: این مهرها مربوط به اداراتی چون آموزش و پرورش، آموزش عالی و وزارت امور خارجه بوده است.
 
وی با اشاره به بیش از هزاران گواهی‌های تحصیلی جعلی توسط جاعلان، گفت: این مدارک در مقطع پایان دوره متوسطه، فوق دیپلم و کارشناسی بوده است.
 
کامرانی صالح با بیان اینکه در بخش‌هایی چون گواهی‌های مهارتی برخی از آموزشگاه‌ها جعل مدرک انجام شده است، افزود: این افراد با همکاری حراست آموزش و پرورش شناسایی و دستگیر شدند.
 
وی با اشاره به بیش از صدها مهر و هزاران اوراق جعل شده، گفت: سرباند این افراد، 4 فقره جعل اسناد در سابقه خود دارد.
 
کامرانی صالح با بیان اینکه این باند نزدیک به یک سال فعالیت  داشته‌ است، افزود: این باند بیشتر در استانهای البرز و تهران فعالیت می‌کرده است.
 
وی با اشاره به کارگاه تشکیل شده توسط این باند، ادامه داد: این باند با توجه به تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای جعل اسناد، بسیار حرفه‌ای عمل می‌کرده است.