مرگ دو کارگر ساوجی در اثر مسمومیت با گاز چاه فاضلاب

به نقل از نارخبر، گاز گرفتگی یکی از حوادث شایع در فصل سرد سال است که بیشتر ذهن را به سمت مسمومیت ناشی از وسایل گرمایشی گازی می برد اما گاز موجود در چاه فاضلاب نیز می تواند منجر به مسمومیت شدید شود.

 

 

عباس خیراندیش مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پژشکی ساوه گفت: طی تماس تلفنی پرسنل شرکت رانی شهرک صنعتی کاوه با 115 ساوه، گزارش سقوط 2 نفر داخل چاه فاضلاب در شرکت رانی دریافت و پایگاه جاده ای شهر صنعتی به صحنه فراخوان شد.

 

 

 

وی افزود: بعد از رسیدن آمبولانس از اتش نشانی هم درخواست کمک شد تا نفرات سقوط کرده در چاه 6 متری را بیرون بیاورند.

 

 

 

خیراندیش بیان کرد: در این حادثه دو کارگر مرد 35 و 50 ساله که از پرسنل شرکت هم نبوده اند برای پاک سازی و تخلیه فاضلاب به  چاه می روند.

 

 

وی ادامه داد: دو نفر داخل چاه فاضلاب شده بودن که با گاز چاه مسموم شده و به زمین می افتند، بعد از خروج این دو نفر توسط پرسنل آتش نشانی، تکنسین های اورژانس مصدومین را بررسی کرده و فوت آنها را تایید می کنند.

 

 

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پژشکی ساوه توصیه کرد: در هنگام وقوع حوادثی مثل سقوط افراد داخل چاه سریعا با عوامل امدادی اورژانس و آتش نشانی تماس بگیرید.

 

 

گفتنی است سال گذشته نیز کارگر 24 ساله ساوه ای در حال بیرون آمدن از چاه در دست حفاری در یکی از روستاهای اطراف ساوه بود که به داخل چاه سقوط و جان خود را از دست داد