محسن ارشد زاده در گفتگو با  اهروصال، اظهار داشت: به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان اهر نیز چهار برنامه تدارک دیده‌شده بود که امروز به همراه مسئولین شهرستانی به انجام رسیدند.

وی به افتتاح ۱۱ مسکن معلولین و مددجویان در این روز اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی برای خانواده‌های بیش از دو معلول تسهیلاتی از قبیل کمک‌هزینه ساخت منزل مسکونی در نظر گرفته است که امروز نیز در شهرستان اهر ۱۱ مورد از این مسکن‌ها به بهر برداری رسید و امروز در روستای چوپان لار اهر یکی از آن‌ها به شکل نمادین افتتاح گردید.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از افتتاح دو مرکز توان‌بخشی در اهر نیز خبر داد و عنوان داشت: یکی از این مراکز برای کودکان ناشنوا و آن‌هایی که مشکلات گفتاری و شنیداری دارند که یک مرکز تخصصی بوده و زیر نشر کارشناس متخصص راه‌اندازی شده و به‌صورت غیردولتی فعالیت می‌کند است که معلولین به این مرکز معرفی می‌شوند و قسمتی از هزینه آن به‌صورت  یارانه‌ای از طرف سازمان بهزیستی تأمین می‌گردد.

وی ادامه داد: مرکز دیگر مرکز توان‌بخشی بیماران مزمن است که به‌صورت خدمات در منزل یا ویزیت در منزل است یعنی آن قسمت از بیماران روانی که در کنار خانواده زندگی می‌کنند توسط پرستاران این مرکز به‌صورت مستمر ویزیت شده و دارو و سایر نیازهای آنان کنترل می‌شود ولی بیمارانی که علائم شدیدی دارند توسط مراکز ویژه سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

ارشد زاده بابیان اینکه ما ۵ مرکز شبانه‌روزی ویژه بیماران روانی مزمن داریم ابراز داشت: نزدیک به ۵۰۰ نفر بیمار روانی مزمن در استان در این مراکز نگهداری می‌شوند ۳۵۰۰ نفر بیمار روانی مزمن نیز در استان از سازمان بهزیستی خدماتی نظیر خدمات مراقبت در منزل، توان‌بخشی روزانه، حرفه‌آموزی و …  دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول به چهارمین پروژه مورد بهره‌برداری قرارگرفته در شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: روستا مهد روستای دایلار نیز امروز جزو پروژه‌های مورد بهر برداری قرارگرفته بود خوشبختانه سازمان بهزیستی همزمان با توسعه مراکز خود در شهرها به توسعه مراکز در روستاها و مراکز محروم نیز توجه دارد.

وی با ذکر اینکه ما در استان ۴۹۰ روستا مهد فعال داریم و در همه س=شهرهای آذربایجان شرقی روستا مهد وجود دارد بیان داشت: بیش از ۱۴ هزار نفر از کودکان روستایی از روستا مهدهای استان استفاده می‌کنند خدماتی از قبیل برنامه‌های آموزشی تفریحی و یک وعده‌غذای گرم برای ۶ ماه برای جلوگیری از سوءتغذیه این عزیزان توسط سازمان بهزیستی تقبل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با ذکر اینکه سال گذشته مبلغی بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای تهیه یک وعده‌غذای گرم در روستا مهدهای استان هزینه شد گفت: تعداد ۵۹ روستا مهد و ۱۳ مهدکودک در شهرستان اهر وجود دارد که تعداد روستا مهدهای اهر ۵ برابر مهدکودک‌های شهری است که به‌نوعی توجه سازمان بهزیستی به مناطق روستایی و محروم را می‌رساند.

ارشد زاده در پایان بابیان اینکه سازمان بهزیستی در تمامی روستاهای استان برنامه توان‌بخشی مبتنی بر جامعه را به اجرا درمی‌آورد عنوان داشت: توان‌بخشی مبتنی بر جامعه یا (CVR) که در این طرح کارشناسان سازمان خانه به خانه به منازل روستائیان مراجعه می‌کنند و اگر خانواده‌ای معلولی داشته باشد شرایط آن را بررسی می‌کنند و خدماتی ارائه و نیازهای آن خانواده را رفع می‌کنند که نمونه آن خانواده‌ای بود که در این طرح شناسایی شد و منزل آن‌ها تأمین گردید.