مسلمانان و شیعیان عربستان با ارسال پیامك آغاز پخش سریال مختارنامه را به یكدیگر تبریك می‏گویند. در امارات متحده عربی، با پخش سریال مختارنامه از شبكه‏های ملی و قرآنی سیمای جمهوری اسلامی ایران، مسلمانان و شیعیان شرق عربستان و دیگر نواحی این كشور، ضمن ابراز شادمانی از پخش این سریال، آن را توفیقی دیگر برای جمهوری اسلامی ایران در مسیر پرده برداری از رازهای سر به مهر تاریخ واقعی اسلام بر شمرده و بر این نكته تأكید دارند كه سریال مختارنامه بیدار كننده اذهان جوانان مسلمان در برابر تاریخ ستیزان سلفی و وهابی خواهد بود.

مساجد و حسینیه‏های مناطق مختلف عربستان شاهد گفتگوهای مسلمانان و شیعیان این کشور در خصوص پخش این سریال و روشنگری در خصوص قیام مختار ثقفی و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت است.

از سوی دیگر، گروه‎هایی از جوانان عربستانی با ضبط این سریال، آغاز ترجمه زیرنویس را آغاز کرده و از جمهوری اسلامی ایران خواستار پخش همزمان این سریال به زبان عربی شده‌اند. به اعتقاد این جوانان، سریال «مختارنامه» الگویی مناسب برای حقایق تاریخ واقعی مسلمانان خواهد شد و مانند زلزله بر سر جاهلانی که ریشه در سفیانیان دارند خراب می‏گردد.

شیعیان عربستان همچنین معتقد هستند که در بیان قصه‏های قرآنی و داستان‏های تاریخی توسط هنرمندان مسلمان ایرانی، از تعصب و جاهلیت خبری نیست و آنچه پیش روی بیننده گشوده می‏شود حقایقی مستور مانده است تا امت اسلامی بر فضایل پنهان مانده خود همچنان بی‏خبر بماند.

در امارات متحده عربی نیز مسلمانان مقیم این کشور، از اولین قسمت سریال «مختارنامه» به شدت استقبال کرده و بسیاری از آنها اقدام به ضبط و تکثیر آن کرده‌اند.

پیشتر از جنوب عراق و بصره نیز خبر رسیده بود مبنی بر اینکه اهالی این منطقه با زمزمه‏های یا الثارات الحسین و اشک به استقبال جدیدترین ساخته تاریخی، مذهبی داود میرباقری کارگردان اینگونه آثار رفته‏اند.

در حالیكه در بسیاری از كشورهای منطقه، تیتراژ ابتدایی این سریال بویژه پرتاب خون توسط حضرت اباعبدالله الحسین، بصورت بلوتوث و همراه با نوحه عربی مورد استفاده قرار گرفته و بسیاری از مسلمانان به همراه این صحنه كوتاه، ولی تأثیرگذار برای مظلومیت ثارالله اشك ریختند، در عراق مردم اعتقاد دارند با پخش قسمت اول سریال مختارنامه محرم زودتر آغاز شده است.