زائر سرای اربعین در کرمانشاه راه اندازی می شود

به نقل از پاک پرس، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی در مراسم بازدید از امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان، اظهار داشت: از روز پنجم مرداد ماه مصادف با روز ملی کرمانشاه، عملیات خاک برداری موکب دائمی سیدالشهدا(ع) پیش از ورودی کرمانشاه در زمینی به مساحت 10 هکتار به عنوان مرکز فرهنگی-خدماتی زائر آغاز می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اعلام اینکه این زائر سرا ظرفیت پذیرایی از 360 هزار زائر را دارا است بیان کرد: در این محل علاوه بر وجود امکاناتی نظیر نمازخانه، سرویس بهداشتی، حمام، رستوران و آشپزخانه برای خواهران و برادران دو محل اسکان مجزا آماده می شود.

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به اینکه پارکینگی به مساحت پنج هکتار در این محل راه اندازی می شود عنوان کرد: همچنین 250 هکتار از اراضی موقوفه به زیر کشت انگور، گیلاس و پسته می رود که بخشی از درآمد حاصل از این باغات جهت پذیرایی زائرین اربعین ذخیره می شود.

وی افزود: رشادت مردم استان کرمانشاه در طول هشت سال جنگ تحمیلی اثبات شده است اما با این وجود از بسیاری از امکانات از جمله ساخت و سازها عقب مانده اند که امید است راه اندازی این زائر سرا سبب حفظ جایگاه مهمان نوازی مردم این دیار باشد.

 حجت الاسلام حسینی اراکی خاطر نشان کرد: درصدد تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی هستیم.

وی درباره شجره نامه امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان نیز گفت: بر اساس آخرین بررسی های به عمل آمده اسم صحیح این امامزاده همزه ابن ابراهیم ابن محمد ابن عابد ابن موسی ابن جعفر است.