تاکنون 119 محیط بان در کشور جان خود را از دست داده اند

به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،  محمد درویش گفت:  ایالت متحده آمریکا 6 برابر مناطق حفاظت شده ایران وسعت دارد و در طول 90 سال تنها 27 محیط بان آنها کشته شده که یا از پرتگاه پرت شدن و یا در اثر حمله حیوانات جان خود را از دست دادند.

 وی با با بیان اینکه تا کنون بیش از 3 هزار محیط بان در کشور مجروح شدند، بیان کرد: سمن‌ها نمایندگان واقعی مردم هستند و به خصوص در استان کهگیلویه وبویراحمد باید روابط جامعه محلی و خادمان محیط زیست کمک‌هایی را انجام دهند.

ساخت هشت مدرسه طبیعت درکشور

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ۱۱ مدرسه طبیعت در کشور ساخته شد، گفت: تا پایان سال ۸ مدرسه طبیعت دیگر در کشور راه‌اندازی می‌شود.

 

 

درویش عنوان کرد: ما در این حوزه کم کار کردیم و محیط زیست ما مظلوم واقع شده و متاسفانه خیلی‌ها از افراد خود را با افتخار شکارچی می‌دانند.

وی ابراز کرد: امسال برای نخستین بار جشنواره " تجربه های مفید و ماندگار تشکل های مردم نهاد" در کشور برگزار و 20 تجربه ماندگار را انتخاب و از آن سمن‌ها تجلیل می‌شود.

 امدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ظهار داشت: اگر بتوانیم نوع نگاه انسانی را مدیریت کنیم کار بزرگی است که این امر می‌تواند از سوی سازمان های مردم نهاد انجام شود.

 

مدرسه طبیعت در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد

وی با اشاره به کمپین سه شنبه بدون خودرو، تصریح کرد: می‌توان با کمک تشکل های مردم نهاد چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده و باید در این زمینه از تجربه‌های سایر تشکل‌های دیگر استفاده کرد.

درویش با بیان اینکه مدرسه طبیعت در استان کهگیلویه وبویراحمد وجود ندارد، اظهار داشت: باید خوانش محیط زیستی در بین سمن‌های مردم نهاد به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه  افتتاحیه جشنواره موسیقی محیط زیست خردادماه امسال برگزار شد، افزود: اختتامیه این جشنواره خردادماه سال آینده برگزار می‌شود.

درویش با بیان اینکه هنرمندان در حوزه سنتی، مدرن و کودک به سمت آثار مثبت و هدایت کننده گام برداشتند، عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد یک جنبش اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست است.

وی با بیان اینکه کودکان ما تا سن 12 سالگی نباید با هیچگونه مشکلات زیست محیطی آشنا شوند، عنوان کرد: در این سنین باید فقط عشق به طبیعت را به آنها آموخت.

 

میزان مصرف پلاستیک در ایران 3 برابر بیشتر از میزان جهانی

وی با بیان اینکه ایران جز 17 کشور پر جمعیت جهان است، ابراز کرد: میزان مصرف پلاستیک در ایران 3 برابر بیشتر از میزان جهانی است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برخی از مناطق  استان کهگیلویه وبویراحمد یک هکتار آن برابر با 180 هکتار سایر نقاط کشور با ارزش است، تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای بومی‌گردی در این استان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌ها چشمان بیدار حاکمیت هستند، گفت: تشکل‌ها مشکلات را با عدد بیان کنند و مشکلات زیست محیطی را به صورت ریشه‌ای برطرف کنند.

درویش تاکید کرد: در راستای توانمند سازی اعضا و مدیرعامل سمن‌های مردم نهاد دو دوره آموزشی در رابطه با محیط زیست به زودی در کهگیلویه وبویراحمد برگزار می‌شود.