روز دوشنبه در گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواهان، آنتونیو ساباتو – بازیگر آمریکایی – در مصاحبه‌ای گفت اوباما به طور قطع مسلمان است.

 

وی گفت: "او (اوباما) به کلیسا نمی‌رود. وی تاکنون حتی یکبار هم از مسیح سخن نگفته‌است. من مسیحیان زیادی را دیده ام. من مسیحیان را خوب می‌شناسم. به همین دلیل فکر نمی‌کنم اوباما مسیحی باشد. آمریکا 7 سال و نیم یک رئیس جمهور مسلمان داشته است."

 

هنگامی که از او پرسیده شد چه مدرکی برای این ادعایش دارد، وی گفت: "این یک حس درونی است. او از انسان‌های خبیث حمایت می‌کند. به نظر من، او طرفدار یک سمت دیگر است. او خاورمیانه‌ای است. او طرفدار ما نیست. او طرفدار کشورش نیست."

 

این در حالی است که اوباما از ابتدای کمپین ریاست جمهوری‌اش در سال 2008، این ادعاها را مضحک و بی‌پایه و اساس خوانده بود. اوباما در یکی از سفرهای انتخاباتی‌اش به کارولینای جنوبی گفته بود: "من 20 سال تنها به یک کلیسا می‌رفتم. من بر انجیل خانوادگی قسم خوردم. هرگاه در مجلس سنای آمریکا حاضر می‌شوم، به پرچم آمریکا ادای احترام می‌کنم. به همین دلیل، اگر چنین ایمیل‌های مضحکی به دستتان رسید، به فرستنده پاسخ دهید و بگویید کمی مطالعه کند."

 

ساباتو گفت از تاثیر اظهارات جنجالی خود و حمایتش از دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – بر زندگی هنری‌اش نگران نیست. وی درباره ترامپ گفت: "من او را 20 سال پیش دیده بودم. او اکنون دقیقا همان فردی است که من می‌شناختم. به همین دلیل من به او احترام می‌گذارم. من از ابتدا می‌دانستم او پیروز خواهد بود. من صداقت را دوست دارم."