آرش افشین در رابطه با شرایطش در تیم فوتبال استقلال گفت: شرایط بسیار خوبی دارم و از این شرایط راضی هستم. در تیم ملی امید و بزرگسالان با منصوریان کار کرده ام و از ایشان و تفکراتشان پیش از ورود به استقلال شناخت کافی داشتم. در گذشته نیز می توانستم به استقلال بیایم اما شرایط برای حضور من در این تیم فراهم نبود و نشد که زودتر به استقلال بپیوندم.

وی افزود: باید از حمایت هواداران تشکر ویژه ای داشته باشم. هوادارا استقلال در این مدت از من حمایت کردند و با تشویق های خود انگیزه و انرژی زیادی به تیم تزریق می کنند. باید ضمن تشکر از هواداران به آنها بگویم اگر در این مدت مصاحبه نمی کنم به این دلیل است که می خواهم با تمرکز بالا تمرینات و بازی های استقلال را پیگیری کنم که از این بابت باید از اصحاب محترم رسانه نیز عذر خواهی کنم.

مهاجم جدید تیم فوتبال استقلال اضافه کرد:امسال در استقلال تیم بسیار خوب و یک دستی داریم. منصوریان و همکاران در کادر فنی نیز بسیار با دانش هستند و در تمرینات انگیزه بازیکنان را دو چندان می کنند. مطمئن هستم با کادرفنی و بازیکنان خوبی روزهای خوبی در انتظار استقلال است و امیدوارم هواداران با ادامه حمایت های خود به ما در مسیر موفقیتی که در آن قرار داریم کمک کنند.

افشین خاطرنشان کرد: ابتدا باید برای سجاد شهباززاده در ادامه مسیر فوتبالش آرزوی موفقیت کنم. ما در همه پستها در استقلال بازیکنان خوبی داریم و اینگونه نیست که ترافیک بازیکن خوب تنها در خط حمله باشد. استقلال امسال بازیکنان جوان و با انگیزه ای دارد که همگی با یکدیگر رفیق هستند و برای موفقیت استقلال تلاش می کنیم. همه بازیکنان کنونی استقلال تلاش می کنند تا در زمین بهترین عملکرد را داشته باشند که این موضوع از دیگر موارد با ارزش تر است.

وی در رابطه با انتخاب شماره پیراهن ۱۶ در استقلال گفت: من در فولاد خوزستان این شماره را برای اولین بار بر تن کردم و زمانی که به استقلال آمدم هم این شماره را درخواست کردم که با موافقت کادر فنی همراه شد.

مهاجم جدید استقلال در پایان تصریح کرد: در پایان وظیفه خودم می دانم از امیر قلعه نویی، مجید جلالی، حسین فرکی، رسول خطیبی، فراز کمالوند و نعیم سعداوی که خواهان حضور من در تیم های خود شدند و افتخار شاگردی آنها را نداشتم، تشکر ویژه ای داشته باشم.