عضو شورای شهر خرم آباد: امکانات رفاهی در محله‌های حاشیه‌نشین فراهم می شود

به نقل از خبرافلاک،با فرارسیدن فصل تابستان و شروع ایام فراغت به‌تبع آن مسافرت‌ها نیز افزایش می‌یابد و خرم‌آباد نیز به دلیل قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب مقصد و معبر بسیاری از گردشگران است.

بهره‌مندی از آب‌وهوای مناسب،فضای سبز پرطراوت،جاذبه‌های طبیعی و گردشگری چون آبشارها و دریاچه‌ها ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری در این شهر است که هرساله در ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی مسافران زیادی را برای گذران اوقات فراغت جذب می‌کند.

بر همین اساس برنامه‌ریزی مسئولان خدمات شهری یکی از ضروریات توسعه مبلمان شهری است برای مثال مسافران و گردشگران در بدو ورود به شهر با ورودی‌های آن  مواجه می‌شوند که اگر نمای ظاهری آن از جذابیت و زیبایی برخوردار باشد مسافر یا گردشگر را در همان نگاه اول جذب  می‌کند اما اگر این ورودی‌ها ازلحاظ بصری ناپسند باشد ناخودآگاه در ذهن به بیننده نیز جلوه بدی را ایجاد می‌کند.

بااین‌وجود در برخی از ورودی‌های شهر خرم‌آباد تجمع زباله‌های ساختمانی و وجود تعمیرگاه‌ها،انبارها و خودروهای سنگین جلوه ناپسندی را به وجود آورده است درصورتی‌که با احداث  رستوران‌ها ،غذاخوری‌ها و چایخانه‌های مناسب در جلب‌توجه مسافران بسیار تأثیرگذار است.

عدم وجود فضای سبز مناسب،نبود تابلوهای راهنما،وضعیت نامطلوب آسفالت جاده‌ها و سرعت‌گیرها،از دیگر مشکلات ورودی شهر است.

عکس،عدم وجود سرعت گیر در خیابان های خرم آباد

در برخی موارد آسفالت نامطلوب بسیاری از کوچه‌های و خیابان  و عدم سرعت‌گیر مناسب نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.

 یکی از شهروندان خرم‌آبادی در گفت گو با خبرافلاک گفت: آسفالت کوچه‌ها قدیمی و چاه چوله‌های زیادی دارد.

وی افزود: وضعیت پیاده‌روها نیز تعریف چندانی ندارند و از کف‌پوش مناسب برخوردار نیستند و چاله‌چوله‌های آن رفت‌وآمدها را با مشکل مواجه می‌کند.

عکس،وضعیت پیاده روهای خرم آباد

رضا بیرانوند؛عضو شورای شهر خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرافلاک گفت: فضای سبز و پارک‌ها با توجه به شروع ایام فراغت برای استفاده شهروندان و گردشگران آماده‌شده است.

وی بابیان این‌که پارک‌هایی که نیاز به روشنایی دارند مجهز شده‌اند، افزود: ساماندهی  آب‌خوری هاو سرویس‌های بهداشتی سطح شهر در حال انجام است.

عضو شورای شهر خرم‌آباد اظهار داشت: هر پارک در هر محله‌ای که داشته باشیم به وسایل ورزشی  مجهز شدند و اگر پارکی فاقد این تجهیزات باشند طی یک درخواست مجهز می‌شوند.

عکس،تجهیزات پارک های خرم آباد

بیرانوند بیان کرد: ترمیم و نوسازی آسفالت خیابان‌ها در دستور کار است و هرجایی که آسفالت‌ها کهنه  و یا معابر خاکی وجود دارد ترمیم می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری خرم‌آباد در راستای ساماندهی مبلمان شهری درصدد است تمام امکانات و خدمات رفاهی را برای همه محله‌های خرم‌آباد بخصوص محله‌های حاشیه‌نشین فراهم کند.

این عضو شورای شهر خرم‌آباد گفت: نظافت و تمیزی سطح شهر به بخش خصوصی واگذارشده است و امیدواریم مردم نیز شهر را خانه دوم خودشان بدانند و در حفظ نظافت آن تلاش کنند.

محمدحسین پور؛دیگر عضو شورای شهر خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرافلاک گفت:با توجه به این‌که شهر ما محل عبور مسافران است خدماتی شهرداری  در رابطه با سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها، محل استراحت‌ها،نمازخانه‌ها و تأمین امنیت مسافران  اقداماتی انجام‌شده است.

عکس،آبخوری پارکهای خرم آباد

وی اظهار داشت: رسیدگی به ورودی‌ها و خروجی‌های شهر ازلحاظ زیبایی و تمیزی در دستور کار بوده است و در سطح شهر تابلوهای راهنما نصب‌شده است.