فرمانداری افزایش ۳۰ درصدی بلیت هواپیما را پیگیری کند

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره اعتراض فرمانداری نسبت به دریافت بلیت از مسافران اتوبوس‌های بی‌. آر. تی خارج از آنچه شورای شهر تهران مصوب کرده است، اظهار داشت: تعدادی اتوبوس برای مسافرهایی که مسافت‌های طولانی سوار می‌شوند گذاشته شده و مسافرانی که مسافت‌ محدودی را طی می‌کنند باید از سایر اتوبوس‌ها استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری با نگرانی از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بلیت مسافت طولانی را از همه مسافران دریافت می‌کند یا خیر؟ اظهار داشت: بهتر است فرمانداری تهران ابتدا افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را پیگیری کند.

چمران در پاسخ به این پرسش که ممکن است برای مردم این نگرانی ایجاد شود که هدفمند کردن یارانه‌ها در افزایش نرخ بلیت دخیل است، تصریح کرد: مردم نگرانی ندارند.

بر اساس این گزارش، فرمانداری تهران خطاب به شورای شهر اعلام کرده است که افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های بی. آر. تی توسط شهرداری(شرکت اتوبوسرانی تهران وحومه) را مغایر با مفاد مصوبه تصویب شده شورای اسلامی شهر تهران مغایر است و از شورا خواست این وضعیت بررسی و به حالت قبل بازگردد.

محسن نایبی، فرماندار تهران با بیان این مطلب افزود: افزایش نامتعارف کرایه اتوبوس‌های بلیتی که طی هفته‌های گذشته عملیاتی شده، برخلاف جدول اعلامی در بند(الف) ماده واحده مصوبه شورای اسلامی شهر تهران بوده و اجرای آن شبهاتی را در آستانه اجرایی شدن طرح ملی هدفمند کردن یارانه‌ها به وجود آورده است.

معاون استاندار تصریح کرد: برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شرکت اتوبوسرانی مجاز است تا مسافت هفت کیلومتر یک بلیت و تا دوازده کیلومتر ۲ بلیت از مسافران دریافت کند این در حالی است که در حال حاضر از مسافرین در همان بدو ورود به اتوبوس و بدون توجه به مقصد، تعداد ۴ بلیت یعنی هزینه مسافت بیش از شانزده کیلومتر را دریافت می‌کنند که این اقدام بر خلاف جدول اعلامی در بند(الف) ماده واحد مصوبه شورا است.

نایبی به جزئیات دیگر این تخلف اشاره کرد و افزود: در تبصره(۱) این ماده واحده مصوبه نیز بیان شده است که شهرداری تهران(شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه) موظف است تا انتهای خرداد ماه سال ۱۳۸۹ نسبت به اجرائی نمودن جایگزین سیستم‌های کارت‌های اعتباری به جای بلیت‌های کاغذی موجود اقدام کند، در غیر این صورت و تا زمان اجرای این تبصره، شرایط و نرخ سال ۱۳۸۸ مجاز خواهد بود که در حال حاضر این مهم نیز محقق نشده است.

وی در ادامه اظهار داشت: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نه تنها برابر مفاد مصوبه شورا عمل نکرده بلکه با اجرای غیر صحیح این مصوبه موجب بروز شبهاتی در آستانه طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در بین مردم شریف تهران شده است.

فرماندار تهران بار دیگر با اشاره به وظایف نظارتی شورای اسلامی شهر تهران، ابراز امیدواری کرد: باتدبیر و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، وضعیت به همان روال گذشته یعنی پیش از اجرای ناقص طرح برگردد تا بعد از اجرای موفقیت آمیز طرح ملی هدفمند کردن یارانه‌ها، مفاد مصوبه به درستی اجرا شود.