ایرالکو با فشارهای سیاسی و رسانه ای به دنبال انکار آلایندگی خود نباشد

به نقل از اراک امروز؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان اراک به پنجم مرداد سالروز بمباران واگن پارس و ایرالکو اراک اشاره کرد و گفت: در این عملیات تعدادی از کارگران که در سنگر تولید مشغول به کار بودند به شهادت رسیدند.

IMG_0977

کریمی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان از مدیران بومی و توانمند حمایت می کند اظهار کرد: در این راستا اجازه نخواهیم داد رویکرد سیاسی و جناحی، مدیران بومی توانمند را از ادامه فعالیت باز دارد.

وی با اشاره به اینکه در فضای غرض ورزی و سیاسی نمی توان کاری را پیش برد ادامه داد: برای اینکه در عرصه خدمت موفق باشیم باید خدمت به مردم را سر لوحه کار قرار دهیم.

سیر نزولی اختصاص سهم تملک دارایی به اراک

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم در نظر گرفته شده از محل تملک دارایی برای اراک مناسب نیست افزود: اختصاص سهم ۲۵ درصد از محل تملک دارایی به اراک مناسبت نیست و باید با توجه به وضعیت و جمعیت مبلغ بیشتری به این شهر اختصاص یابد.

کریمی ادامه داد: با وجود اینکه اراک در مرکز استان واقع شده و به عنوان پیشانی استان است باید سهم تملک دارایی این شهر نیز افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم میزان تخصیص سهم تملک دارایی به اراک روند نزولی داشته است که باید در این خصوص اقدامات و پیگیری های لازم انجام شود.

صنعت برای اراک هویت بخش است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  صنعت برای اراک هویت بخش است افزود: امروز همه در کشور اراک را به عنوان یک شهر صنعتی می شناسند.

وی موضوع اشتغال، خارج کردن کشور از رکود و ... را از مهمترین اولویت های حال حاضر عنوان کرد و گفت: باید تلاش کرد با فعال کردن واحدهای صنعتی استان به این اولویت ها جامه عمل بپوشانیم.

کریمی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در حوزه توسعه صنعتی استان انجام نشده است بیان کرد: در حال حاضر اکثر واحدهای صنعتی استان به ویژه واحدهای صنعتی بزرگ با مشکلات متعددی مواجه هستند.

 وضعیت بحرانی صنعت در اراک

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب صنعت اراک وضعیت صنایع در این شهرستان را بحرانی توصیف کرد.

کریمی اضافه کرد: در این راستا می طلبد مدیران ارشد استانی برای تقویت هویت اراک(صنعت) تلاش چشم گیری را داشته باشند تا هر چه زودتر شاهد رشد و شکوفایی صنعت اراک باشیم.

وی ادامه داد: در صورتی که از مشکلات واحدهای صنعتی اراک غافل شویم هویت صنعتی خود را از دست خواهیم داد و شاهد مشکلات کارگری، اقتصادی و تولیدی در اراک خواهیم بود.

هویت اصیل اراک کمرنگ شده است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی مشکلات فرهنگی را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه به دلیل کوتاهی هایی که در این خصوص در سال های گذشته صورت گرفته است شاهد کمرنگ شدن هویت اصیل اراک هستیم.

کریمی افزود: حفظ و تقویت هویت فرهنگی شهر اراک می تواند مانع بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر شود.

وی کمبود مکان های ورزشی و فرهنگی در شهر اراک را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: توجه به این موضوع هم می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

عزم و اراده جدی برای اجرایی کردن مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک وجود ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رفع آلودگی هوای اراک را یکی از مطالبات به حق مردم اراک عنوان کرد و گفت: آلایندگی هوای اراک، مردم را به شدت ناراحت کرده است.

کریمی با اشاره به اینکه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک در سال ۸۶ به تصویب هیات وزیران رسیده است ادامه داد: متاسفانه عزم و اراده جدی برای اجرایی کردن مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک وجود ندارد.

سلامت مردم؛قربانی سیاسی بازی

وی با بیان اینکه موضوع آلایندگی هوای اراک جولانگاه فعالین سیاسی شده است گفت: متاسفانه با سلامت مردم اراک بازی سیاسی می شود و این در حالی است که بسیاری از بیماری ها در استان مرکزی و اراک از نرم طبیعی در کشور بالاتر است و این موضوع قابل انکار نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز رفع آلودگی هوای اراک دغدغه مردم شده چرا که با سلامت مردم در ارتباط است و نمی توان از کنار این موضوع به راحتی عبور کرد.

ایرالکو با فشارهای سیاسی و رسانه ای به دنبال انکار آلایندگی خود نباشد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ایرالکو که سال ها به عنوان شرکت آلاینده معرفی شده است امروز با فشارهای سیاسی و رسانه ای به دنبال انکار آلایندگی خود است.

وی با بیان اینکه مگر این شرکت چه اقدامی را در راستای کاهش آلایندگی انجام داده است که این ادعا را دارد افزود: اگر در این خصوص سکوت کنیم ایرالکو خود را صنعت سبز معرفی می کند.

کریمی با بیان اینکه بر اساس کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک تکلیف ایرالکو در خصوص رفع آلایندگی اش مشخص است ادامه داد: بر اساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک مقرر شده ایرالکو از ابتدای سال ۹۱ هر ماه ۶۰ دیگ را از مدار تولید خارج و تا پایان شهریور سال ۹۱ تمام دیگ های خطوط آلاینده را از مدار خارج کند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک مقرر شده بوده که این شرکت تا ۳۰ تیر ماه سال ۹۱ واحد اند سازی را به خیر آباد منتقل کند که در حال حاضر این پروژه در حال فنداسیون است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه محیط زیست هم در بحث آلودگی هوا جولانگاه سیاسیون شده است و از حقوق مردم دفاع نمی کند.

کریمی خاطرنشان کرد: تاخیر در اجرای طرح های کاهش آلودگی هوا برای مردم قابل قبول نیست، مردم از مسئولین عمل می خواهند و کوتاهی در این زمینه ظلم به مردم است.

IMG_0971 IMG_0956 IMG_0980