آمادگی نیروها و غرش موشک‌های ما بازدارنده‌ی دشمنان است

امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز متحرک بالگرد تاکتیکی 209  اظهار داشت : درآستانه عملیات مرصاد هستیم، عملیاتی که با همکاری تمامی نیروهای مسلح ایران و با محوریت هوانیروز طومار منافقین را درهم پیچید.

 

وی ادامه داد: عملیات مرصاد ظرفیت عملیاتی بسیار سنگینی داشت زیرا منافقین به روی توان نظامی خود بسیار کار کرده بودند. آنها نیروهای توانمند و تجهیزات پیشرفته‌ای داشتند که با هماهنگی صدام قصد تجاوز به خاک کشورمان را درسر می‌پروراندند که سربازان ولایت در مقابل آنها ایستادند. 

 

فرمانده نیروی زمینی اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های اصلی نیروهای مسلح حفظ آمادگی‌های دفاعی و نظامی است اولین برکت این آمادگی این است که سطح اعتماد به نفس نیروها بالا می‌رود. دومین برکت آمادگی نظامی امنیت روانی است که برای مردم ایجاد می‌شود. از دیگر مزایای آمادگی نظامی نیروهای مسلح بازدارندگی دشمنان است وقتی که دشمن می‌بیند که ما آماده‌ایم شمشیرهای خود را غلاف می‌کند. 

 

امیر پوردستان ادامه داد: آمریکایِی‌ها دوست دارند که به ایران حمله کنند اما زمانی که آمادگی نیروهای ولایتمدار ما، پرواز بالگردها و غرش موشک‌های ما را می‌بینند جرأت حمله را از دست می‌دهند.  

 

فرمانده نزاجا اظهار داشت: ما امروز با تهدید جنگ‌های نیابتی روبرو هستیم. ما تمام تهدیدات را رصد می‌کنیم و خود را برای هرگونه تهدید در زمینه جنگ‌های نیابتی آماده کرده‌ایم، بخشی از اقدامات نزاجا در مقابل جنگ‌های نیابتی به شرح زیر است: رصد مداوم فعالیت‌های تروریستی و تکفیری که متناسب با آنها دکترین خود را تعریف کرده‌ایم.

 

 فرمانده نیروی زمینی اظهار داشت:  ایجاد یگانهای واکنش سریع، تشکیل مدرسه تک تیرانداز و تشکیل و ارتقای ظرفیت‌های بالگردی از دیگر اقدامات نزاجا برای مقابله با جنگ‌های نیابتی است. جمهوری اسلامی ایران جز 5 کشور سازنده این شبیه‌سازها است. 

 

وی تصریح کرد: امروز هوانیروز در مسیر درست گام برمی‌دارد و تاکنون هیچ مأموریتی به هوانیروز واگذار نشده است که در انجام آن ناتوان باشد مثلا در حادثه تروریستی سوء قصد به جان نماینده مجلس در غرب کشور بالگردهای هوانیروز در کمترین زمان خود را به محل رساندند. 

 

امیرپوردستان در پایان خاطرنشان کرد: امروزه قطعات بسیاری در زمینه بالگرد توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود و یکی از جلوه‌های شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل همین شبیه‌سازها است. شلیک 20 موشک هزینه سنگینی دارد که این شبیه‌سازها باعث صرفه جویی می‌شوند.