اعزام جوانان ایرانی به آنتالیا منتفی شد

30 تیر امسال خبرگزاری فارس گزارشی تحت عنوان «تربیت رهبران جوان آینده ایران با خرج سعودی‌ها در آنتالیا» منتشر کرد. گزارشی که در آن سندی از امضای رضا حجتی، مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان درباره اعزام جوانان به آنتالیا در پی درخواست مجمع جوانان کنفرانس اسلامی نیز منتشر شد.

پیش از انتشار گزارش، در گفت‌وگوی تلفنی فارس با رضا حجتی، مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، وی به طور کلی وجود نامه‌ای با امضای خودش درباره اعزام جوانان ایرانی به آنتالیا در تاریخ 28 مرداد تا 3 شهریور را نه تنها 100 درصد بلکه صراحتاً 200 درصد تکذیب کرد!

 

 

اما حجتی پس از گذشت 4 روز از انتشار گزارش در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها خبر از لغو اعزام جوانان ایرانی به آنتالیا داد.

به گفته حجتی، وزارت امور خارجه چندی پیش دعوتنامه‌ای را از مجمع جوانان کنفرانس اسلامی دریافت کرد که این دعوتنامه پس از ترجمه، به دفتر معاونت بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان ارسال شد. در این دعوتنامه مجمع جوانان کنفرانس اسلامی خواسته بود جوانانی از کشورمان به منظور شرکت در اردو، همکاری و گفتگوی میان جوانان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی معرفی شوند.

وی افزود: مسئولیت انتخاب جوانان برای حضور در این کنفرانس بر عهده وزارت ورزش و جوانان و امور خارجه قرار داشت اما تاکنون نه کسی انتخاب و نه معرفی شده است اما با توجه به انجام کودتای ترکیه و حالت فوق‌العاده در این کشور، احتمالاً منتفی شده است.