فشار به روحانی با لولوی احمدی نژاد!

گروه سیاسی- این جریان سیاسی که تا چندی پیش با رجز خوانی برای رئیس جمهور سابق مدعی بودند در صورت حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری شکست سختی در انتظارش خواهد بود حالا با توجه به نتایج نظر سنجی های منتظر شده به این نتیجه رسیده اند که هیچ بعید نیست در صورت شرکت احمدی نژاد در انتخابات و دو قطبی روحانی احمدی نژاد رئیس دولت یازدهم بازنده میدان خواهد بود.

به گزارش افکارنیوز، چندی پیش نتایج یک نظر سنجی که توسط مرکز مطالعات امور بین الملل و امنیت دانشگاه مریلند انجام شده، نشان داد ۴۵ درصد پاسخ دهندگان گفته اند اگر اکنون انتخابات برگزار شود، به حسن روحانی رای می دهند و ۳۷درصد محمود احمدی نژاد را ترجیح داده اند.

 سال گذشته همین موسسه در نظر سنجی اعلام کرده بود ۲۷درصد پاسخ دهندگان گفته اند به احمدی نژاد رای می دهند و ۵۳درصد روحانی را انتخاب کردند. در یکسال گذشته رای احمدی نژاد ده درصد افزایش یافته و رای روحانی ۸ درصد کاهش داشته است.

به نتایج این نظر سنجی باید این نکته را افزود که تا یکسال آینده توقعات برآورده نشده از روحانی به طور فزاینده ای افزایش خواهد یافت و در طرف مقابل فرصت وی برای وعده های اقتصادی نیز به پایان خواهد رسید. اصلاح طلبان دریافته اند که زمان اینک به ضرر آنها که تخم مرغ هایشان را در سبد روحانی گذاشته اند در گذر است.

در سوی دیگر گزینه اصولگرایان برای انتخابات نیز هنوز مشخص نشده و همین موضوع می تواند تحلیل شرایط پیش رو را برای آنان دشوار کند.

هرچه سفرهای احمدی نژاد به شهرهای مختلف با استقبال بیشتری مواجه می شود امید اصلاح طلبان به شورای نگهبان برای رد صلاحیت رئیس جمهور سابق بیشتر می شود.

اقدامات حسین فریدون و اسنادی که در ارتباط با فیش های حقوقی در رسانه ها منتشر شد ضربه جبران ناپذیری بر وجهه دولت وارد کرد در این میان بخشی از اصلاح طلبان برای آنکه در شکست شریک روحانی نشوند سازجدایی از دولت را کوک کرده اند.

"عبور از روحانی" این روزها واژه ای حساسیت برانگیز در اردوگاه اصلاح طلبان شده است. واژه ای که تازه زمزمه های آن به راه افتاده. هرچند با توجه به مخالفت رهبران اصلاح طلب بعید است این کمپین به جایی برسد اما این مخالفت ها در روزهای منتهی به انتخابات توان کمپین انتخاباتی را به نحو چشمگیری کاهش خواهد داد.