البته این طور نیست در بازی های برگزار شده هافبک ها و مهاجمان اشتباهی نداشته اند اما اشتباهات مدافعان و دروازه بانان بیشتر به چشم خواهد آمد چرا که اشتباه این بازیکنان منجر به باز شدن دروازه خودی می شود. نگاهی داریم به چهار اشتباه بزرگ بازی های ابتدایی هفته نخست:

 

اشتباه اول – محمد طیبی

 

محمد طیبی مدافع میانی و کایپیتان استقلال خوزستان در حالی که تحت فشار نبود و  می خواست بازیسازی کند توپ را به آسانی به جای جلال عبدی به ادینهو داد و این مهاجم برزیلی هم به راحتی دروازه استقلال خوزستان را باز کرد و گل نخست لیگ برتر را به ثمر رساند.

 

محمد طیبی که به اردوی تیم ملی هم دعوت شده یکی از سه نامزد بهترین مدافع فصل گذشته هم بود.

 

البته باید به این نکته هم توجه داشت که بازیکنان بزرگ اشتباهاتشان هم بزرگ است و این اشتباه نمی تواند بازی های خوب محمد طیبی و نقش تاثیر گذار این بازیکن در قهرمانی فصل گذشته استقلال خوزستان را پاک کند.

 

 

اشتباه دوم – محسن بنگر

 

رحیم زهیوی یار مستقیم محسن بنگر با یک ضربه سر به زیبایی هر چه تمامتر دروازه تراکتورسازی را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.

 

رحیم زهیوی در حالی روی سر محسن بنگر به هوا پرید و به توپ ضربه زد که از نظر قد و قامت نسبت به مدافع تراکتورسازی کوتاه تر است!

 

البته به نظر می رسد در صحنه مورد اشاره محسن بنگر اصلا رحیم زهیوی را ندید چرا که اگر می دید حتی تایمینگ پرش را رعایت نمی کرد و فقط به هوا می پرید می توانست برای زهیوی مشکل ایجاد کند و تمرکز ذهنی او را به هم بریزد.

 

این بازی با نتیجه مساوی دو بر دو پایان یافت تا استقلال خوزستان با یک امتیاز شیرین تبریز را ترک کند.

 

اشتباه سوم – محمد رشید مظاهری

 

گلی که این دروازه بان در بازی با سیاه جامگان از عباس عسگری خورد گل خوبی نبود. هر چند عباس عسگری تیزهوشی کرد و ضربه اش را دقیق زد اما از محمد رشید مظاهری خوردن چنین گل هایی انتظار نمی رود. دروازه بان روی ضربات باید روی زوایه مخالف به اندازه زاویه موافق حساس و دنبال کننده باشد.

 

محمد رشید مظاهری که در ماه های اخیر یکی از سه دروازه بان دعوت شده به اردوی تیم ملی بوده اگر بی انگیزه درون دروازه بایستد طولی نخواهد کشید که موقعیتی که به سختی به دست آورده را به راحتی از دست دهد!

 

 

اشتباه چهارم – محمد حسین کنعانی زادگان

 

مدافع استقلال اگر تصمیم می گرفت ساده توپ را ترک کند اشتباه نمی کرد و توپ زیر پای امیر ارسلان مطهری نمی افتاد و این بازیکن هم دروازه استقلال را نشانه نمی گرفت.

 

همیشه به مدافعان این گونه توصیه می شود نسبت به همه توپ ها بدبین باشید بر خلاف اینکه به مهاجمان می گویند نسبت به همه توپ ها خوش بین باشید.

 

اشتباه محمد حسین کنعانی زادگان از اعتماد به نفس بالای بود. هر چند این به قیمت از دست دادن دو امتیاز تمام شد اما تجربه گرانبهایی را به این بازیکن داد که از این پس ساده بازی کند.