کلینتون رسما نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری شد

 در دومین روز کنفرانس ملی حزب دموکرات در آمریکا، هیات‌های انتخاباتی رسما هیلاری کلینتون را برای حضور در رقابتهای انتخاباتی سال 2016 انتخاب کردند.

کلینتون اولین زن در تاریخ آمریکاست که موفق شده نامزد یکی از 2 حزب بزرگ این کشور برای شرکت در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری شود.

پس از اعلام رسمی پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات درون حزبی تعدادی از هواداران برنی سندرز سالن محل همایش را به نشانه اعتراض ترک و در مقابل سالن محل برگزاری همایش در فیلادلفیا تجمع اعتراضی برپا کردند. این درحالیست که برنی سندرز که در سالن همایش حضور داشت با در دست گرفتن میکروفون اعلام کرد که وی از رقابتهای کنار کشید تا راه برای نامزدی نهایی هیلاری کلینتون برای غلبه بر دونالد ترامپ هموار شود.

 

 

پیش از این و در همایش جمهوریخواهانف دونالد ترامپ نامزد جنجالی این حزب به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان انتخاب شده بود. بنابراین رقابت اصلی انتخابات سال 2016 میان هیلاری کلینتون از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه خواهد بود.

دموکراتها در روز اول همایش ملی خود در روز دوشنبه سند جامع سیاست‌گذاری خود را تصویب کردند.

سند حزب دموکرات، خط مشی‌های این حزب در قبال کشورهای مختلف از جمله ایران و سوریه را نیز مشخص کرده است. 

در بخش مربوط به ایران آمده است: «ما از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم، چرا که (این توافق) همان‌طور که با قدرت اجرا و اعمال می‌شود، تمامی مسیرهای ایران به سمت بمب را بدون توسل به جنگ از بین می‌برد.»

سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات، به علاوه تصریح می‌کند با دیدگاه دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه مبنی بر ترک میز مذاکراتی که برنامه هسته‌ای ایران را برمی‌چیند، مخالف است. 

در این سند آمده است: «ما با دیدگاه دونالد ترامپ مبنی بر خروج‌مان از توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را به صورت صلح‌آمیز برمی‌چیند، مخالف هستیم.»