ایست قلبی پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی شهرقدس

به نقل از  قدس خبر، شهرستان قدس  با جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر درکنار دو استان بزرگ کشور به نام های تهران و البرز قرار دارد و میتوان گفت بسیاری از معابری که در اطراف این شهرستان قرار دارند از پرترددترین معابر هستند تا جایی که به گفته برخی مسئولان شهرستان قدس روزانه بیش از 70 تا 100هزار نفر تنها از همین شهرستان در این معابر جابجا میشوند.

در همین خصوص یکی از لازمه های این شهرستان دارا بودن  معابر مناسب برای عبور چنین ترافیکی است  که بسیار کم میتوان در این خصوص وضعیت شهرستان قدس را مطلوب دانست و حتی امروز برخی پروژه ها هم نمیتواند مرهمی بر این موضوع باشد و لازم است اقدامات ویژه تری در این خصوص توسط مسئولان شهری و فرادستی انجام شود.

بسیاری از پیشرفت ها در پی بهبود  وضعیت معابر با سرعت بهتری به پیش میرود و حتی این موضوع در خصوص قیمت های اراضی و مسکن های  ان منطقه نیز تاثیر میگذارد و همه اینها زمانی به دست می‌آید که مسئولان توجه ویزه ای در این خصوص داشته باشند .

شهرستان قدس به عنوان یکی از شهرستان های  غرب استان تهران در مسیری قرار دارد که به واقع داشتن معابر مناسب میتواند در خصوص رشد این شهرستان تاثیرات خوبی بگذارد اما به دلیل نوع قرار گیری مقدار کمی از این موضوع بهره مند است و با توجه به همین موضوع لازم است پیگیری های بیشاری در این خصوص توسط مسئولان وجود داشته باشد.

موضوع دیگری که به آن لازم است اشاره ای داشته باشیم پل ورودی ناقصی است که قرار بود روزی مرهمی باشد  بر نداشته های مردم امروز خود معضلی شده است که نزدیک به شش سال است که نه تنها ارامشی به شهروندان نداده بلکه مخل آسایش نیز شده است .

پل ورودی شهرقدس که در قسمت شمالی شهرستان قدس قرار دارد نزدیک به 6 سال است که  همچنان با مشکلات عدیده ای روبرو است و از سال 1389 که شروع ساخت ان اغاز شده است  و حرکت  کندی که داشته است امروز تنها خروجی ان تکمیل شده و ورودی پل که قسمت مهمتر این پروژه است همچنان با مشکلات بسیاری روبرو است.

pool01

این پروژه از زمان آغاز  طبق اطلاعات رسیده نزدیک به 3 بار نقشه  اش نیز تغییر کرده است که به همین خاطر بهتر است که در زمان شروع دوباره و یا ساخت این پروژه حتما به باگ ها مهندسی که امکان دارد در نقشه به خاطر تعدد تغییر به وجود آمده باشد نیز توجه شود .

البته طی هفته های اخیر دستوری از سوی رئیس سازمان مدیریت پارافی برنامه مسئولان شهرستان زده شده است که سرعت در تخصیص بودجه به این مجموعه تسریع شود  که طی این نامه تنها حضوری از معاون وزیر راه  و شهرسازی را شاهد بودیم و همچنان شاهد هیچگونه تحرک و تحولی بعد از این حضور نبوده ایم .

در پایان اینکه امید است مسئولان شهرستانی و استانی توجه ویژه تری را به این پروژه داشته باشند و یا حداقل اینکه دستورات مسئولان فرادستی خود  را ارزش قائل شده و به ان اقدام کنند تا مشکلی که نزدیک به 6 سال است  گریبان مردم شهرستان قدس را گرفته است رفع شود.  

انتهای پیام/رض