برخورد پلیس فیلادلفیا با مخالفان کلینتون+تصاویر

کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در حالی به کار خود پایان داده که حامیان برنی سندرز از انتخاب هیلاری کلینتون به عنوان نامزد این حزب، چندان راضی نیستند.

هیلاری کلینتون، بامداد امروز جمعه در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در فیلادلفیا سخنرانی کرد و رسما نامزدی این حزب را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پذیرفت.

پایان یافتن کنوانسیون ملی دموکرات‌ها با حواشی همراه بوده و هرچند که کلینتون در سخنرانی شب آخر مراسم خطاب به هواداران برنی سندرز گفت که «صدای شما رو شنیدم»، اما به نظر می‌رسد که حامیان سندرز راضی نشده‌اند.

تعدادی از حامیان برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت که در طول مبارزات درون حزبی خود را سوسیالیست و دموکرات خوانده بود، پس از پایان کنوانسیون در خیابان‌های شهر فیلادلفیا تظاهراتی علیه کلینتون برگزار کردند.

حامیان سندرز در تظاهرات خود شعار می‌دادند: «کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، مطمئن باش ما به هیلاری رای نخواهیم داد».

برخی دیگر از حامیان رقیب دموکرات هیلاری کلینتون در اعتراضات خود در فیلادلفیا، تاکید کردند: «ما خواهان انقلاب هستیم».

تاکید طرفداران سندرز بر انقلاب، در حالی مطرح می‌شود که این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، در مبارزات مقدماتی خود بر لزوم «انقلاب سیاسی» و ساختاری در آمریکا تاکید داشت.

تظاهرات در فیلادلفیا با حضور گسترده پلیس آمریکا همراه شد و رسانه‌ها از بازداشت و انتقال برخی از تظاهرات‌کنندگان و حامیان سندرز به بازداشتگاه خبر داده‌اند.