نیویورک‌تایمز در مطلبی به انتشار جدیدترین کتاب جی.کی. رولینگ و عرضه آن در کتابفروشی‌های آمریکا اشاره کرده است. قرار است پس از عرضه کتاب «هری پاتر و کودک طلسم‌شده» در کتابفروشی‌های انگلستان که امروز صورت گرفته، این کتاب در کتابفروشی‌های آمریکا نیز برای نخستین‌بار توزیع شود.

به گفته سایت‌ Businessinsider، کتاب جدید رولینگ یکی از آثار پرفروش در سال 2016 اعلام خواهد شد و در کنار آثار نویسندگانی مانند تام راث قرار خواهد گرفت.

به گفته نیویورک تایمز قرار است هشتمین اثر از مجموعه هری پاتر در 12 نیمه شب در 5 هزار کتابفروشی و کتابخانه به علاقه‌مندان عرضه شود. نیویورک تایمز در ابتدای مطلب خود برای معرفی این کتاب گفته است که پرفروش‌ترین کتاب در تابستان 2016 نه کتابی در ژانر وحشت و یا خاطرات، که کتابی برای نوجوانان است. او از کتاب جدید رولینگ با عنوان پرفروش‌ترین کتاب تابستان امسال یاد کرد که بخش عمده‌ای از این فروش، مرهون موفقیت کتاب‌های قبلی این مجموعه است. به گفته نگارنده، بخش عمده فروش این کتاب، داستان عجیب آن نیست، بلکه نوستالژی مردم نسبت به این مجموعه است؛ چرا که این اثر در مقایسه با دیگر آثار نوشته شده در این‌باره تنها متن یک نمایشنامه است. 

رولینگ نیز چندی پیش در صفحه اجتماعی رسمی‌اش اعلام کرده که کتاب مذکور فقط نمایشنامه تئاتری است که تابستان امسال و سال آینده در لندن روی صحنه خواهد رفت. نه یک رمان است و نه یک پیش در آمد به مجموعه «هری پاتر»، بلکه فقط نمایشنامه ای است که حوادث آن، سال‌ها پس از ماجراهای کتاب هفتم «هری پاتر» رخ می‌دهد.

داستان این نمایشنامه 19 سال پس از وقایع «هری پاتر و یادگاران مرگ» رخ خواهد داد جایی که هری برای وزارت سحر و جادو کار می‌کند و داستان روی زندگی پسر کوچکش آلبوس سوروس پاتر تمرکز خواهد کرد.

در ایران نیز انتشار این کتاب عکس‌العمل‌های جالبی به همراه داشته است. ویدا اسلامیه، مترجم دیگر آثار هری‌ پاتر، در صفحه شخصی خود با اشاره به انتشار این اثر، از برنامه خود برای ترجمه آن خبر داده است.