مزدوران آل سعود روز سه‌شنبه پنجم مرداد، جنایت تکان‌دهنده‌ای را علیه مردم بی‌دفاع یک روستا در استان تعز یمن مرتکب شدند. آنها ابتدا مسجدی را در روستای الصراری منفجر کردند، آنگاه با یورش به منازل مردم روستا،‌ده‌ها نفر را اسیر و اعدام کرده و سپس اجساد آنها را به طرز فجیعی مثله کردند.آنها در جنایت دیگری با نبش قبر یکی از شخصیت‌های مورد احترام مردم این روستا، استخوان‌هایش را سوزاندند.پیروان فرقه وهابیت همچنین 125 زن و کودک و سالخورده را نیز ربودند و به نقطه نامعلومی منتقل کردند و نگرانی از ارتکاب جنایت بزرگ‌تر افزایش یافته است.

دو روز بعد هم تروریست‌های تکفیری داعشی با یورش به روستای البویر در استان حلب سوریه، 24 نفر از ساکنان آن را به طرز فجیعی به قتل رساندند.

تکفیری‌ها همچنین در جنایت دیگری، اعضای 6 خانواده را در جبل صبر در استان تعز یمن قتل عام کردند.

حکومت سعودی و فرقه وهابیت منشاء و منبع افراط‌گرایی و تکفیر در جهان است، حکومت سعودی با پترودلارهایی که در اصل متعلق به مردم عربستان است، به عنوان ابزاری برای فشار بر همه نهادهای بین المللی و منطقه‌ای با هدف وادار کردن آنها به همراهی با سیاست‌های خود و بازداشتن آنها از هرگونه انتقاد و اعتراض به این رژیم استفاده می‌کند که تسلیم شدن بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در برابر فشارهای سعودی و حذف نام این رژیم از فهرست کودک‌کُشان بهترین شاهد در این زمینه است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در این زمینه گفته است تروریست‌های داعشی با پوشش و حمایت سعودی مرتکب این جنایات می‌شوند، زیرا این جزء فرهنگ سعودی،‌وهابیت، داعش و جبهه النصره هست، حتی اگر اسم خود را تغییر دهند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم تاکید کرده است جنایت رخ داده در الصراری یمن، یک جنایت جنگی و ادامه جنایات دلیلی بر عجز و ناتوانی مزدوران سعودی است.

شیخ محمد یزبک از علمای لبنانی تاکید کرده است آل سعود بر ادامه جنگ افروزی در سوریه و تجاوزگری نظامی به یمن و ضربه زدن به مقاومت و برنامه آن از عراق تا لبنان پافشاری می‌کند، اما شب آل سعود و تروریسم خیلی طول نخواهد کشید، ألیس الصبح بقریب(قرآن کریم).

خیانت آشکار آل سعود به اعراب و مسئله فلسطین

شیخ یزبک خاطر نشان می‌کند آل سعود تنها به دیدارهای سری و محرمانه با مقامات صهیونیستی بسنده نکرده است و در حالی از حضور ژنرال انور عشقی سعودی در تل آویو رونمایی شده که دشمن(رژیم صهیونیستی) به کشتار و ویرانگری و محاصره فلسطینی‌ها در قدس و کرانه باختری و نوار غزه ادامه می‌دهد.

عملکرد خیانت‌بار رژیم‌های عربی مدعی دفاع از مردم فلسطین و در راس آنها رژیم آل سعود و حرکت خزنده و علنی شدن  تحرکات آنها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سبب شده است تا مسئله فلسطین به یک مسئله پیش پا افتاده و بسیار عادی تبدیل شود که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله هم در سخنرانی روز جمعه هشتم مرداد خود به آن اشاره کرد.

تبدیل شدن رابطه سری و محرمانه آل سعود و اشغالگران قدس به رابطه علنی به گفته نصرالله، بدترین تحول در جهان عرب است. سفر یک ژنرال سعودی(انور عشقی) به فلسطین اشغالی آغاز یک رابطه و هماهنگی نیست بلکه این رابطه از قبل وجود داشته است، بلکه به‌معنای تبدیل شدن روابط دو رژیم از رابطه مخفی به رابطه علنی است.

به گفته نصرالله، ارتباط شاهزادگان و ژنرال‌های سعودی با مقامات صهیونیستی بر خلاف سیاست‌‌های رژیم سعودی نیست، بلکه این ارتباط تنها آغاز علنی شدن رابطه با دشمن صهیونیستی است.

خطرناک‌ترین مسئله در موضوع عادی‌سازی روابط رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی، انحراف فکری و گمراه‌سازی رسانه‌ای است که این روند را همراهی می‌کند، آل سعود روابط خود را با رژیم اشغالگر قدس عادی می‌کند و آنگاه فتواهایی از سوی شیوخ و مبلغان درباری برای مشروعیت بخشی دینی به این رابطه صادر خواهد شد.پس از آن دیگر کشورهای عربی و اسلامی خواهند گفت عربستان که رهبر جهان اسلام و کشور حرمین است با اسرائیل سازش کرده است، چرا ما این کار را نکنیم.

به گفته دبیرکل حزب الله، حکومت سعودی بر ادامه جنگ‌افروزی در همه میادین پافشاری و با گفتگو در بحرین، یمن و سوریه مخالفت و فقط در جهت منافع اسرائیلی‌ها حرکت می‌کند.

سید حسن نصرالله خطاب به حاکمان عربستان گفته است : برنامه و پروژه شما هیچ آینده‌ای ندارد و شما اگر از فرصت گفتگو در یمن و بحرین و سوریه استفاده نکنید، شکست خواهید خورد.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرده است رژیم سعودی در راستای اجرای طرح آمریکایی صهیونیستی حتی به زیان ملت عربستان حرکت می‌کند.

خدمات رایگان آل سعود به صهیونیست‌ها

اگر چه حاکمان حجاز هر از چند گاهی و با هدف فریب افکار عمومی، این‌گونه القا می‌کنند که مسئله نخست آنها، مسئله فلسطین است و برخی اوقات به محکومیت ظاهری جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها دست زده‌اند، اما در عمل شاهد تحرکات و خیز آنها برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس هستیم و اکثر تصمیمات و تحرکات آنها در راستای منافع دشمن شماره نخست امت اسلام است، حکومت سعودی هرگز گامی که خدشه‌ای به این رژیم وارد کند، برنداشته است و بر عکس با هر کس که در برابر اشغالگران قدس مقاومت کند، مقابله کرده و عرصه را بر آنها تنگ می‌کنند که بهترین نمونه در این زمینه، تشدید دشمنی و خصومت با حزب الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی است که اسباب رضایت و خوشحالی صهیونیست‌ها را فراهم کرده است.

هر چند برخی بر این باورند که روابط سعودی با رژیم صهیونیستی از لحظه سیطره آل سعود بر عربستان برقرار بوده، با این حال رژیم سعودی سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به طور رسمی و علنی از سال 2002 در پیش گرفت و آن زمانی بود که عبدالله بن عبدالعزیز که در آن زمان ولیعهد آل سعود بود، ابتکار سازش را که در نشست سران عرب در بیروت به طرح صلح اعراب موسوم شد، ارائه کرد.

حکومت سعودی رسما و علنا اعلام کرده است در صورتی که تل آویو با طرح سازش ارائه شده از سوی ریاض موافقت کند، نه تنها هیچ مشکلی با ادامه اشغالگری اسرائیل نخواهد داشت بلکه روابط رسمی را برقرار کرده و موجودیت آن را هم به رسمیت خواهد شناخت، اما با وجودی که تل آویو با این طرح سازشکارانه موافقت نکرده، ریاض همچنان بر این طرح خفت‌بار پافشاری می‌کند و نگاهی به عملکرد و سیاست‌های آن نشان می‌ دهد که همگی در راستای تثبیت اشغالگری رژیم صهیونیستی و خدمت به منافع آن قرار دارد.

شواهد و نمونه‌هایی از خدمات آل سعود به اشغالگران قدس:

- سرگرم کردن اعراب و مسلمانان به مسائل حاشیه‌ای و پیش پا افتاده و منحرف کردن توجه آنها از مسئله نخست امت اسلام یعنی مسئله فلسطین از طریق به راه انداختن جنگ علیه کشورهای عربی به ویژه جنگ علیه یمن، سرکوب انقلاب مردم بحرین و جنگ افروزی در سوریه و عراق و ویران کردن زیرساختار‌ها و منابع ثروت مسلمانان که اسرائیل هم در این زمینه با سعودی‌ها همکاری دارد که سوریه بهترین نمونه در این زمینه  است.

- خصومت‌ورزی با کشورها و جنبش‌های اسلامی مخالف رژیم صهیونیستی و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران و جنبش حزب الله

- رژیم سعودی نه تنها هیچ کمکی برای نابودی غده سرطانی اسرائیل ارائه نکرده و هیچ سلاح یا کمک مالی در اختیار گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار نداده، بلکه عملا با هر کس که به مقاومت در برابر اشغالگران قدس بپردازد، مقابله کرده است.

- حرکت در راستای گسترش اختلافات و دودستگی در کشورهای عربی و تفرقه‌افکنی در میان امت اسلام و جلوگیری از وحدت مسلمانان و دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای و  انحرافی و شعله‌ور کردن آتش درگیری‌های طایفه‌ای و قومی

- تلاش برای تضعیف محور مقاومت از طریق پروژه ایران هراسی و تلاش برای دشمن خواندن مهمترین حامی ملت فلسطین و حقوق ملت‌های مستضعف یعنی جمهوری اسلامی ایران و قرار دادن آن به جای رژیم صهیونیستی

- تکفیر مسلمانانی که حاضر به پذیرش عقاید جاهلی و انحرافی وهابیون نیستند و صدور فتاوایی که کشتار مسلمانان و جنگ و خونرزی و ویرانگری در کشورهای اسلامی را تشویق و تحریک می‌کند و درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر. جهان عرب هم اکنون از یمن تا بحرین و عراق و سوریه و از لبنان تا فلسطین و مصر و از سودان تا لیبی و تونس و مغرب و موریتانی در آتشی که آل سعود برافروخته، در حال سوختن است و هزینه‌های سنگین ماجراجویی سعودی‌ها را می‌پردازند.

- مخدوش کردن وجهه اسلام ناب محمدی در جهان از طریق معرفی اسلام سعودی وهابی بر پایه افکار و عقاید جاهلی آل سعود مروج خشونت،‌افراط‌گرایی و تروریسم در جهان از طریق تروریست‌های تکفیری پرورش یافته در مراکز و مساجد وابسته به سعودی‌ها که نمونه‌های آن را در حملات اخیر مزدوران سعودی در فرانسه و آلمان مشاهده کردیم.

- علنی کردن تحرکات خود برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با وجود ادامه سیاست‌های یهودی‌سازی و اشغالگری تل آویو که با هدف تحقق توهم رهبری بلامنازع بر منطقه و مقابله با جایگاه و نقش انکارناپذیر و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه‌ای و بین المللی دنبال می‌شود.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرده است: عربستان سعودی کاملا از فلسطین دست کشیده و گزینه پیوستن به پروژه اسرائیلی و این‌که بخشی از آن باشد، را برگزیده  است.

اعزام هیئت اطلاعاتی ویژه به ریاست انور عشقی ژنرال اطلاعاتی از سوی آل سعود به فلسطین اشغالی برای دیدار با اشغالگران قدس تنها 48 ساعت پیش از نشست اخیر سران عرب در موریتانی، تصادفی نبود.

پیام سفر انور عشقی سعودی به مناطق اشغالی تنها چند ساعت پیش از نشست سران عرب به رهبران و ملت‌های عرب این بود که ما می‌دانیم که شما از رهبری ما بر خود فرار می‌کنید، ما هیچ غم و غصه‌ای نداریم، زیرا اسرائیل به جای شما همه چیز را جبران می‌کند، تا زمانی که اسرائیل وجود دارد، ما نیازی به شما نداریم. فلسطین دیگر در قاموس ما جایی ندارد و اسرائیل به حقیقتی در منطقه تبدیل شده که باید با آن تعامل کرد.

اما سطح بسیار پایین مشارکت و غیبت اکثر سران عرب در نشست اخیر نواکشوت بیانگر فرار اعراب از زیر یوغ و سلطه آل سعود و شکست این رژیم بود و این‌که اعراب نمی‌توانند حکومت سعودی را به عنوان رهبر و پرچمدار خود بپذیرند، حتی با وجود مشوق‌ها و امتیازهای وسوسه‌انگیز و پترودلارها، قراردادها و فشارها و توطئه‌هایی که سعودی‌ها برای پیشبرد اهداف و برنامه‌هایشان طراحی و اجرا می‌کنند.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از یک مقام صهیونیست از  ابعاد تازه‌ای از همکاری تل‌آویو-ریاض و ادامه روند عادی‌سازی تحت عنوان مبارزه با ایران پرده برداشته است که به گفته این مقام، برنامه کاملی در روند عادی‌سازی روابط بین دو طرف با گفتمان عربی و امنیتی تحت عناوین مبارزه با ایران و مشارکت تکنولوژیک و اقتصادی بین دو طرف دنبال می‌شود.

اما چرا رژیم سعودی عزم خود را برای عادی‌سازی روابط با اشغالگران قدس و خیانت آشکار به اعراب جزم کرده و در مقابل این خدمات شایانی که به آنها می‌کند و سید حسن نصرالله هم به آن اشاره کرد، چه چیزی را دریافت می‌کند و پشت پرده این تکاپوی آل سعود برای به رسمیت شناختن غاصبان قدس چیست؟ پاسخ آن خیلی ساده و کوتاه است، آل سعود، بقای خود را در ادامه حمایت‌های غرب به ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس می‌داند، آنها از دچار شدن به سرنوشت شوم زین العابدین بن علی، حسنی مبارک، صدام و دیگر دیکتاتورهای وابسته به غرب وحشت دارند و جلب رضایت و حمایت صهیونیست‌ها و غرب را عامل و ضامن بقای حکومت مستبدانه خود می‌‌دانند به ویژه با توجه به این‌که آل سعود هیچ مقبولیت و مشروعیت مردمی در عربستان ندارند و تنها با تکیه بر قوه قهریه و سرکوبگری و حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، نظامی و سیاسی آمریکا و دیگر کشورهای غربی به حکومت ظالمانه خود ادامه می‌دهند. منابع غنی نفت ملت عربستان که در معرض تاراج و غارتگری آل سعود قرار دارد بهترین بهانه برای آمریکا ودیگر کشورهای غربی است تا برای ادامه خرید نفت ارزان، همچنان از این رژیم سرکوبگر حمایت کنند.