زندان عاقبت مزاحم تلفنی

حسینقلی زاده گفت: جوان 22 ساله تبریزی به جرم مزاحمت برای اورژانس 115 تبریز، به 6 ماه حبس محکوم شده و هم اکنون 45 روز است که در زندان تبریز، زندانی است.

وی افزود: افرادی به جرم سرقت یا به جرم قتل پشت میله های آهنی زندان می افتند اما کسانی هم هستند که به جرم سرگرمی با طعم مرگ، مهمان حصارهای آهنی می شوند.

 

 حسینقلی زاده گفت: این جوان در کمتر از 6 ماه 654 مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس 115 تبریز ایجاد کرده است که 71 مورد از این مزاحمت ها به اعزام آمبولانس منجر شده است.

 

وی ادامه داد: این مزاحم تلفنی، انگیزه خود را از ایجاد مزاحمت تلفنی به اورژانس 115 را سرگرمی و تفریح دوستانه عنوان کرد و گفت: بعد از ارائه ماموریت کاذب به اپراتوری اورژانس، با دوستان خود در محل مورد نظر حاضر می شدیم تا به پیگیری های بی نتیجه تکنسین های اورژانس بخندیم. 
 
شوخی بی مزه کار دست جوان تبریزی داد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی نیز در خصوص مزاحمت های تلفنی به اورژانس 115 گفت: متاسفانه بیش از 20 درصد تماس ها با اپراتوری 115 مزاحمت تلفنی است.

 

دکتر روزبه رجائی غفوری افزود: روزانه یک هزار و600 تا یک هزار و 700 تماس با اپراتوری 115 استان انجام می گیرد.

 

وی گفت: از آغاز سال تا پایان تیر در مجموع 200 هزار تماس با اپراتوری فوریتهای پزشکی استان برقرار شده که از این تعداد 44 هزار مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

 

وی ادامه داد: از مجموع این تعداد مزاحمت تلفنی، 400 مورد به اعزام آمبولانس به محل منجر شده و به نوعی ماموریت کاذب بوده است.

 

مهدی علمی مشاور حقوقی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی نیز از مزاحمت های تلفنی اورژانس بعنوان دردسرهای بی پایان یاد کرد و گفت: هم اکنون 35 مورد پرونده مزاحمت تلفنی برای اورژانس استان در مراجع قضایی مطرح است که از این تعداد 12 مورد منجر به صدور کیفر خواست و مابقی در حال طی مراحل مقدماتی است.

 

موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در این خصوص از اهتمام و جدیت مراجع قضایی در رسیدگی به پرونده های مزاحمت تلفنی به اورژانس 115 و آتش نشانی خبر داد و گفت: برابر قانون، مجازات این افراد از یک تا 6 ماه حبس است.

 

براساس این گزارش، مزاحمان تلفنی اورژانس 115، افرادی هستند که یا از روی بیکاری و یا عادت زشت، خاطرات تلخی را برای تکنسین های اورژانس 115 به ارمغان می آورند.