صدهها خانوار آواره عراقی در روزهای اخیر از کمک های مرجعیت اعلای عراق بهره مند شدند.

در روزهای اخیر و با تشدید حملات رزمندگان عراقی به مواضع داعش در شهر موصل و دیگر مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی، صدهها خانوار عراقی تمام خطرات را به جان خریده و از مناطق تحت اشغال تروریست های تکفیری گریخته اند.

بسیاری از این خانواده ها از شهر "شرقاط" که تحت اشغال عناصر داعش است گریخته و اکنون در مناطق تحت کنترل رزمندگان عراقی و در کمپ هایی که از پیش تعبیه شده بود، مستقر هستند ولی همچنان از کمبود مواد اولیه غذایی رنج می برند.

دفتر حضرت آیت الله سیستانی در اقدامی نوع دوستانه، مایحتاج اولیه زندگی را در قالب سبد حمایت غذایی به این خانواده ها تخصیص و به دست ایشان رساند.

«حجت الاسلام سید شهید الموسوی» نماینده این مرجع عالیقدر جهان تشیع و مسئول توزیع این سبد حمایت غذایی، در گفتگو با یکی از رسانه های عراقی در این باره اظهار داشت: دفتر آیت الله العظمی سیستانی، وظیفه پشتیبانی از ۸ هزار خانواده آواره عراقی را بر عهده گرفته است.

وی تاکید کرد: بسته های غذایی که به این خانواده ها تعلق گرفته، ۸ قلم از اقلام خوراکی ضروری را دربردارد.

گفتنی است بسیاری از این خانواده ها سنی مذهب هستند ولی با این حال، چندین تن از بزرگان قبایل در گفتگو با این رسانه عراقی، ضمن تقدیر و تشکر از دوراندیشی و الطاف آیت الله سیستانی، خاطرنشان کردند: ایشان مرجع ما و مرجع کل عراق هستند و هیچ چیز نمی تواند بین مردم و مرجعیت اعلای عراق تفرقه بیندازد.