آلن ایر به وزارت خارجه ایران چراغ سبز نشان داد

 اظهارنظر اخیر سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره عاملان حمله به سفارت عربستان سعودی با موافقت سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا مواجه شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته ادعاهای مطرح شده در نامه مهاجمان به سفارت عربستان در تهران را بی پایه و اساس و مردود خواند و تصریح کرد: حمله به اماکن دیپلماتیک مذموم و مردود است و با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست.

بهرام قاسمی ضمن ابراز ناخرسندی از حمله این افراد خودسر و ناآگاه به اماکن دیپلماتیک که پرونده آنها نزد محاکم قضایی مفتوح است، اقدامات آنان را در راستای خواست دشمنان کشور به ویژه رژیم سرکوبگر و تروریست پرور آل سعود خواند و خاطرنشان کرد: هیچ عقل سلیمی اقدام در جهت منافع دشمنان و هم پیمانان صهیونیست‌های غاصب و کودک‌کش را نمی‌پذیرد(جزئیات بیشتر).

حالا امروز چهارشنبه «آلن ایر» که در چند سال اخیر به عنوان سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار بوده است، به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد.

او در صفحه توئیتر شخصی خود، موافقت کاملش را با این بخش از اظهارات قاسمی که گفته بود ، «حمله به اماکن دیپلماتیک مذموم و مردود است و با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست»، اعلام کرد.

آلن ایر با نوشتن «کاملا موافقم» موافقتش را با این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران ابراز داشت.