پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر در گزارشی به قلم "کارولین سایمون" نوشت: "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، احتمالا هنوز راه درازی در پیش دارد تا به اندازه "میت رامنی" و یا "جرج دبلیو بوش" به مقبولیت عمومی دست یابد؛ اما حتی دونالد ترامپ هم  در میان سیاستمداران سرشناس جهان هوادارانی دارد.

 

بسیاری از سیاستمدارانی که از ترامپ اعلان حمایت کرده‌اند، خود چهره‌هایی پر حاشیه و جنجالی هستند. ترامپ به دلیل اتخاذ موضعی سختگیرانه در برابر مهاجران مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است؛ اما حامیان ترامپ معتقدند وی با توسل بر انزوای سیاست خارجی به دنبال تحقق اهداف و منافع ملی آمریکا است و به همین دلیل سزاوار تحسین می‌باشد.

 

معروف‌ترین سیاستمدارانی که از ترامپ حمایت کرده‌اند:

 

ولادیمیر پوتین: رئیس جمهور روسیه از جمله نخستین افرادی بود که دوستی خود را با ترامپ آشکار کرد. پوتین درباره ترامپ گفت: او یک مرد پر زرق و برق و با استعداد است و شک ندارم ترامپ گزینه‌ای مناسب برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. با ورود ترامپ به کاخ سفید، فصل جدیدی از روابط را با آمریکا آغاز می‌کنیم.

 

سیاستمداران جنجالی که از ترامپ حمایت کرده‌اند+ تصاویر

 

خیرت ویلدرس: سیاست‌مدار هلندی و رهبر حزب آزادی این کشور یکی از چهره‌های شناخته شده در سختگیری برای مهاجرت مخصوصاً از کشورهای غیرغربی است. وی در سخنانی ضمن اعلام حمایت از دونالد ترامپ، سیاست وی برای جلوگیری از مهاجرت مسلمانان به آمریکا را درست و منطقی دانست.

 

ویلدرس در این باره گفت: امیدوارم ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا شود.این موضوع هم برای آمریکا و هم برای اروپا خوب است. ما به سیاستمداران شجاعی مثل او نیاز داریم.

 

سیاستمداران جنجالی که از ترامپ حمایت کرده‌اند+ تصاویر

 

متئو سالوینی: این سیاستمدار ایتالیایی و عضو پارلمان اروپا، 25 آوریل (6 اردیبهشت) در سالگرد براندازی حکومت فاشیست در این کشور با دونالد ترامپ دیدار کرد. پس از این دیدار سالوینی از ریاست جمهوری ترامپ حمایت کرد و گفت: شخصا از سیاست‌های قانونی و امنیتی ترامپ را به سیاست‌های فاجعه‌بار "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، و "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، ترجیح می‌دهم.

 

سالوینی اظهارنظرات رادیکالی را در کارنامه سیاسی خود دارد بطوریکه یک بار مدعی شد "بنیتو موسیلینی" در مقایسه با "آدولف هیتلر" کارهای بزرگتری در جریان جنگ جهانی دوم انجام داد.

 

سیاستمداران جنجالی که از ترامپ حمایت کرده‌اند+ تصاویر

 

کیم جونگ اون: ترامپ در یک اقدام پیش‌بینی نشده از برقراری ارتباط با رهبر جوان کره شمالی استقبال کرد و خلاف سیاست‌های طبیعی آمریکا، گفتگوی مستقیم با کیم جونگ اون را برای حل مناقشات جهانی راهگشا دانست.

 

یک روزنامه دولتی در کره شمالی با درج نظرات کیم جونگ اون نوشت: ترامپ یک سیاستمدار آگاه و باهوش است. او با دیگر نامزدهای ریاست جمهوری فرق دارد و برای شهروندان آمریکایی هم بهتر است به جای هیلاری کلینتون احمق به ترامپ رای دهند.

 

ترامپ در مصاحبه با رویترز گفته بود: مایل هستم با کیم جونگ اون صحبت کنم. هیچ مشکلی برای گفتگو با او ندارم.

 

سیاستمداران جنجالی که از ترامپ حمایت کرده‌اند+ تصاویر

 

نایجل فراژ: رهبر حزب استقلال پادشاهی متحد انگلیس، و یکی از حامیان خروج این کشور از اتحادیه اروپا، انتخاب ترامپ را به نفع بهبود روابط لندن- واشینگتن می‌داند. فراژ درباره نامزد جمهوری‌خواهان گفت: ترامپ درباره مسائلی صحبت می‌کند که اغلب مردم تلاش می‌کنند آن را مانند گرد و غبار زیر فرش پنهان کنند.

 

وی همچنین درباره هیلاری کلینتون گفت: هیچ قدرتی در جهان وجود ندارد که بتواند من را وادار به حمایت از کلینتون کند.

 

سیاستمداران جنجالی که از ترامپ حمایت کرده‌اند+ تصاویر

 

مارین لو پن: سیاستمدار فرانسوی، و رهبر جبهه ملی فرانسه یکی از طرفداران ملی‌گرایی و مخالف مهاجرت است. همین دلایل کافی هستند تا او از ریاست جمهوری ترامپ حمایت کند. او ترامپ را "یک مرد آزاد" نامید و گفت: هرکسی رئیس جمهور آمریکا شود بهتر از هیلاری است.

 

سیاستمداران جنجالی که از ترامپ حمایت کرده‌اند+ تصاویر

 

ویکتور اربان: نخست‌وزیر مجارستان در روزهای پایانی ژوئیه حمایت خود را از ریاست جمهوری ترامپ آشکار کرد. او نخستین مقام عالی رتبه دولتی در اروپا است که نظر خود را درباره رئیس جمهور بعدی آمریکا اعلام می‌کند.

 

نخست وزیر مجارستان هم از پذیرش پناهجویان ناراضی است و از دیدگاه ترامپ برای جلوگیری از مهاجرت‌های نامتعارف استقبال کرد. اربان گفت: مهاجرت برای ما یک راهکار نیست، یک مشکل است. این دوای درد چالش‌های بین‌المللی نیست؛ بلکه یک سم است.

 

سیاستمداران جنجالی که از ترامپ حمایت کرده‌اند+ تصاویر

 

رابرت موگابه: از موگابه به عنوان دیکتاتور آفریقا یاد می‌شود. زیمباوه سالهاست که تحت تحریم آمریکا قرار دارد. وی درباره ترامپ گفت: مطمئن هستم اگر او رئیس جمهور شود، روابط دوستانه‌تری با یکدیگر خواهیم داشت. البته پس از این سخنان، ترامپ هیچ واکنشی نسبت به برقراری روابط با زیمباوه نشان نداد و درباره حمایت موگابه سخنی به میان نیاورد.

 

سیاستمداران جنجالی که از ترامپ حمایت کرده‌اند+ تصاویر