روحانی، دولت را بزرگتر کرده است

گروه اقتصادی- حسین رضایی در گفت و گو با افکارنیوز با انتقاد از تصمیم دولت درباره تجزیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: شما تصور می کنید چه بخش از این تصمیم با تدبیر تطابق داشت؟!

وی افزود: به نظر من دولت هیچ گونه برنامه ای در خصوص اداره کشور نداشته و ندارد، به طوری که ما شاهد هستیم بعضی از کارهایی که صورت میگیرد، به نوعی تصمیمات خلق الساعه است.

این کارشناس برنامه و بودجه متذکر شد: مساله اینجاست که مگر یک سازمان مهمی مثل سازمان مدیریت را چند مرتبه میتوان تفکیک و ساختار آن را تغییر داد؟! آیا ما می توانیم انتظار داشته باشیم که این سازمان به وظایف مهم خود عمل کنم؟

رضایی گفت: در حال حاضر کارشناسان سازمان هیچ گونه امنیت شغلی ای ندارند و تنها کارشان شده است حمل میز و صندلی.

وی افزود: مساله این جاست که دولت یازدهم با وجود شعارهایی که برای اصلاح نظام برنامه ریزی کشور داشت، اما به هزینه های تجزیه سازمان مدیریت توجه نکرده و این کار با موضوع چابک سازی مغایرت دارد و معتقدم این کار فقط دولت را بزرگ کرده و تنها ۵۰ پست مدیریتی اضافه خواهد شد.

این کارشناس برنامه و بودجه ادامه داد: این گونه تصمیم ها تاکنون زیان های جدی ای به نظام اداری کشور زده و معمولا افکارعمومی و مردم خیلی زود این آسیب ها را متوجه می شوند.

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر موضوع منابع انسانی در کشور مورد غفلت قرار گرفته و هیچ گونه توجهی به این موضوع نمی شود.

 وی متذکر شد: از جمله آسیب های جدی ای که در سال های گذشته و به دنبال تغییرات چندین باره ساختار سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایجاد شد، خروج قسمتی از بدنه کارشناسی سازمان و جذب در  وزارت خانه‌ها و سازمانهای دیگر بود.

 این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: متاسفانه در سازمان ها کارها را در جهت منافع افراد خاصی انجام می دهند و به همین دلیل ما در تمام وجوه نظام اداری شاهد آسیب و نقصان جدی هستیم.

رضایی تاکید کرد: هر مدیری به اندازه خود در سال های گذشته نظام اداری را تخریب کرد.

مریم فکری