رونمایی از لقب جدید  طارمی درپرسپولیس+تصاویر

پرسپولیسی ها که فصل گذشته در امتیازی مشابه و تنها به دلیل آوراژ دو گل نسبت به تیم استقلال خوزستان قهرمانی را از دست داد و ناکام بزرگ هفته سی ام لیگ پانزدهم لقب گرفت.

 

نکته عجیب اما سریال تکراری این تیم در از دست دادن فرصت های مسلم گلزنی است و همین مساله باعث شده تا آنها در چهار بازی اخیر خود علیرغم داشتن فرصت های متعدد گلزنی تنها به 4 گل دست یابند و از بخت خوب این تیم است که آنها برخلاف فصل گذشته اکنون در خط دفاعی و دروازه مطمئن تر نشان می دهند و این مساله باعث شده تا از نظر نتیجه لازم دور نباشند و عنوان صدرنشینی را از آن خود کنند.

 

پرسپولیس در برابر صبای قم هم چنین شرایطی را تجربه کرد؛ در کنار درخشش حامد لک که روز درخشانی را پشت سر گذاشت می توان به بی دقتی مهاجمان این تیم نیز برای از دست دادن فرصت برای رسیدن به گل های بیشتر اشاره کرد.

 

مهدی طارمی، وحید امیری، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده و علی علیپور در این دیدار به تناوت صاحب فرصت های خوبی برای رسیدن به دروازه حامد لک شدند که در نهایت آن را عمده به دلیل بی دقتی از دست دادند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به فرصت هایی که این تیم در برابر صبای قم از دست داد.

 

 دقیقه 26 نیز مهدی طارمی سه فرصت پیاپی را از دست داد. او که با پاس عمقی مسلمان راهی دروازه حامد لک شده بود در دو مرحله توپ را به دروازه بان صبا کوبید و در نهایت نیز با ضربه آکروباتیک عجیبش این فرصت فوق العاده را از دست داد.

 

 

 

دقیقه 26 امید عالیشاه بعد از جا گذاشتن مدافع مستقیم خود از جناح چپ توپ خوبی برای مهدی طارمی ارسال کرد که مدافع صبا مانع از سرزنی این مهاجم شد، توپ البته در ریباند نصیب ماهینی پیش تاخته شد و این بازیکن بعد از یک سرتوپ، ضربه اش را نواخت که حامد لک در مسیر توپ آن را از دفع کرد.

 

 

دقیقه 34 ارسال وحید امیری درون شش قدم برای مهدی طارمی با ضربه سر این بازیکن همراه بود که حامد لک اینبار هم با سیوی دیدنی سرخ ها را ناکام گذاشت و توپ را دفع کرد. البته این بار طارمی ضربه فوق العاده ای زد که بهتر از او حامد لک عمل کرد و سرخ ها را ناکام گذاشت.

 

 

 

دقیقه 44 روی اشتباهی که قاسم دهنوی در دفع توپ انجام داد، مهدی طارمی صاحب توپ شد و با ورود به محوطه جریمه زاویه ضربه زدن را بست و در نهایت با تکل دیوسالار، تنها یک کرنر از این فرصت ایده آل نصیب سرخپوشان شد.

 

 

 

 

در اولین دقیقه وقت های اضافه نیمه اول، فرشاد احمدزاده که از جناح راست به خوبی به محوطه جریمه اضافه می شود، فرصت خوبی روی ارسال عالیشاه داشت که ضربه اش از شش قدم راهی به دروازه نیافت و راهی بالای دروازه شد.

 

مهدی طارمی بهترین موقعیت تیمش را بار دیگر در چهارمین دقیقه از وقت های تلف شده از دست داد. او روی سماجت وحید امیری و توپ ربایی او از قاسم دهنوی در شش قدم و در نهایت پاسی که روی نقطه پنالتی و بدون مزاحمت برایش مهیا شده بود تنها دروازه خالی را روبرویش داشت که ضربه اش را به شکلی عجیب نواخت و آنرا با فاصله زیاد به بیرون زد.

 

دقیقه 72 محسن مسلمان با دیدی عالی امید عالیشاه را راهی دروازه صبا کرد و این بازیکن در حالی که حامد لک را پیش روی خود داشت توپش را به گونه ای نواخت که دروازه بان صبا آن را به راحتی دفع کرد، وینگر چپ پرسپولیس درون شش قدم ساسان انصاری را نیز به عنوان گزینه دیگر برای گلزنی داشت و می توانست پاس گل اول خود در این فصل را برای او مهیا کند.

 

 

***

در دیدار برابر صبای قم پرسپولیسی‌ها 9 موقعیت مناسب گلزنی داشتند که تنها یک بار توسط مهدی طارمی آن را به گل تبدیل کردند. وحید امیری، حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده یک بار، مهدی طارمی 5بار فرصت های گلزنی پرسپولیس را از دست دادند تا برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیس در دقایق پایانی با توجه به فشاری که تیم صبا وارد کردند دچار دردسر بزرگی شوند و در استرس فرو روند. مهدی طارمی که عنوان آقای گلی فصل گذشته را در اختیار دارد همچنان ضعف بزرگ خود در از دست دادن فرصت های گلزنی را به همراه دارد و به نظر می رسد نیاز به تمرینات اختصاصی بیشتری برای شناخت چارچوب حریفان داشته باشد تا آمار خود را ارتقا بخشد و پرسپولیس بابت از دست رفتن موقعیت هایش به تراژدی فصل گذشته دچار نشود.