شمخانی: روابط ایران و روسیه معادلات آمریکا را با شکست روبه‌رو کرد

علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در گفت‌وگویی اظهار داشت: هماهنگی نزدیک ایران، روسیه و سوریه در اجرای عملیات‌های اخیر علیه تروریست‌های تکفیری در سوریه، راهبرد تاخیری آمریکا برای تحمیل اراده خود در معادلات امنیتی سوریه را با شکست روبه‌رو کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی با اشاره به تلاش آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور برای عدم ضربه‌پذیری تروریست‌هایی که تحت عناوین جعلی معارض معتدل جنایت‌های بی‌شماری علیه مردم سوریه مرتکب شده‌اند، عنوان کرد: برای ناکام گذاردن عملیات تاخیری آمریکا و متحدان آن در عملیات اخیر و بر خلاف منویات آنان ضربات تعیین‌کننده‌ای از زمین و هوا به تروریست‌های تکفیری در سوریه وارد شد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی حجم عظیم خبرپراکنی رسانه‌های غربی و سعودی در خصوص همکاری مشترک ایران، روسیه و سوریه در عملیات اخیر را با هدف جنگ روانی به منظور پوشش دادن به شکست سنگین متحدانشان در مناطق تدمر، ادلب، حومه لاذقیه و ریف حلب ذکر کرد و ادامه داد: برخی کشورهای غربی و عربی که توهم قدرتمندی در تغییر معادلات منطقه‌ای دارند در عملیات اخیر، اسیر ابتکار عمل سیاسی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی شدند.

شمخانی با اشاره به برخی اظهارنظرهای غیردقیق در خصوص همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم افزود: روابط همه‌جانبه ایران و روسیه که مبتنی بر تامین منافع ملی و در قالب همکاری‌های راهبردی در جریان است، صرفا در حوزه مبارزه با تروریسم نبوده و ابعاد گسترده‌تری را شامل می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: هماهنگ‌سازی ظرفیت یکی از قدرتمندترین نیروی‌های هوایی جهان برای دفاع از مردم مظلوم سوریه و مقابله با تهدیداتی که می‌تواند امنیت ملی جمهوری اسلامی را مخدوش کند حاکی از ابتکار عمل و اقتدار سیاسی و دفاعی ایران است.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به پیچیده و فراگیر بودن پدیده تروریسم و تهدیداتی که از این زاویه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده است، تصریح کرد: ایجاد بازدارندگی در قبال تهدیدات به ویژه خطر تروریسم تکفیری راهبرد غیرقابل تغییر کشورمان بوده و از مجموعه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای تحقق مقتدرانه این راهبرد به صورت مستمر استفاده خواهیم کرد.