روزنامه "العالم" چاپ عراق پیش بینی کرد که ائتلاف تحت فرماندهی عربستان علیه یمن با توجه به وضعیت میادین جنگ و عرصه سیاسی فروپاشد.

این روزنامه در مطلبی به قلم هشام الهبیشان در اشاره به فرسایشی شدن جنگ یمن و ناتوانی ائتلاف تحت فرماندهی سعودی برای کسب دستاورد قابل ملاحظه‌ای و نیز هزینه‌های بالای جنگ نوشت: عامل زمان، فاکتور هزینه‌ها و میزان همراهی اعضای ائتلاف از عوامل تاثیر گذار در آن به شمار می‌رود که به همراه حجم ویرانی‌ها و تلفات قابل پیش بینی در یمن، یک علت واقعی و منطقی برای فروپاشی این ائتلاف در آینده می باشد.

وی این پرسش را مطرح کرد که اگر این ائتلاف فروبپاشد، طرح عربستان برای جبران آن چه خواهد بود.

این نویسنده در پاسخ به این پرسش نیز گفت: باید منتظر روزهای آینده بود تا پاسخ قطعی و واضحی به ما بدهد.

نجیب محمد الزبیدی نیز در روزنامه الثوره یمن نوشت: عربستان و نیروهای ائتلاف نبرد را خواهند باخت.

وی تاکید کرد: عربستان و نیروهای ائتلاف نبرد را خواهند باخت زیرا برای خود یک راهبرد منطقه‌ای را تدوین نکرده است که به هدف معینی برسد بلکه ائتلاف راهبرد محدودی را در دستور کار قرار داده است و آن هم، نبرد برای نبرد است.

اما در این میان، روزنامه سعودی الجزیره در مطلبی به قلم محمد آل الشیخ درصدد سرپوش گذاشتن بر شکست نظامی و سیاسی عربستان و ائتلاف هم پیمانش در جنگ یمن در سایه گذشت بیش از یکسال و نیم از آن پرداخت و نوشت: زمان به نفع عربستان و ائتلاف تحت فرماندهی آن حرکت می‌کند.

این روزنامه با اشاره به تصمیم عربستان برای تداوم جنگ در یمن با وجود کشته شدن هزاران غیرنظامی یمنی و ویرانی گسترده ساختار زیربنایی این کشور نوشت: عربستان گزینه دیگری ندارد؛ جز اینکه از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) با هر هزینه‌ای که باشد، حمایت کند.

این درحالی است که گروه‌های سیاسی در داخل یمن به تازگی درخصوص تشکیل شورای عالی سیاسی برای برعهده گرفتن مسئولیت‌های ریاست جمهوری در یمن به توافق رسیدند و پارلمان یمن نیز این شورا را به رسمیت شناخت و میلیون‌ها یمنی نیز با گردهم آمدن در شهر صنعا، حمایت خود را از این شورا اعلام کردند.

تشکیل این شورا به معنای کنار زدن عبدربه منصور هادی و دولت او است که خود را به همراه حامی سعودی اش، نهاد مشروع و قانونی یمن می‌داند.

روزنامه سعودی الجزیره در پایان در تلاش برای فرافکنی به منظور توجیه جنایات عربستان در یمن و نیز متهم کردن ایران به دخالت در امور یمن برآمد و نوشت: "حوثی‌ها و علی عبدالله صالح باید خوب بدانند که هیچ یک از سعودی‌های ملی گرا نخواهند پذیرفت که ایران در ناحیه جنوبی کشور ما باشد؛ حتی اگر جنگ سال‌ها و سال‌ها با هر هزینه انسانی و مالی که باشد، طول بکشد".